וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מחזרת אחרי טייוואן

3.3.2008 / 12:33

לקראת הבחירות לנשיאות בטייוואן, סין, התומכת באיחוד האי עם היבשת, נזהרת בלשונה וקוראת להידוק הקשרים ההדדיים

גורם בכיר במפלגה הקומוניסטית הסינית קרא היום (שני) לחיזוק הקשרים הכלכליים ותרבותיים של סין עם טייוואן ונמנע מלהזכיר שימוש בכוח כדי למנוע מהאי מהלכריז על עצמאות. ההערות המפתיעות במתינותן באות שלושה שבועות בלבד לפני הבחירות לנשיאות בטייוואן. "אנו צריכים... לעודד באופן פעיל קשרי תרבות, חינוך, טכנולוגיה וכלכלה הדדיים בין סין לטייוואן ולשפר את ההבנה ההדדית", אמר ג'יה שינגלין.

טייוואן תערוך בחירות ב-22 במרץ על מנת לבחור יורש לנשיא צ'ן שוויי-ביין, שעמדתו הפרו-עצמאית עוררה את חמתה של בייג'ין והובילה להקפאת הקשרים הפוליטיים בין שני הצדדים, אם כי לא את הקשרים הכלכליים.

מתוך תקווה כי המועמד שייבחר יתמוך באיחוד טייוואן עם סין, נזהרת עתה בייג'ין במילים שהיא בוחרת בהתייחסותה לטייוואן ונמנעת באופן כללי מלדבר על הבחירות. לטענת סין, איחוד עם טייוואן הוא יעד לאומי ראשון במעלה. היא דוחה כל אפשרות לעצמאות רשמית עבור האי, שחמק משליטת סין לאחר שהכוחות הלאומנים מצאו בו מקלט ב-1949, עם סופה של מלחמת אזרחים בסין בין צ'יאנג קאי שק ליריביו הקומוניסטים ובראשם מאו דזה דונג.

סין טענה שוב ושוב כי לא תפסול שימוש בכוח צבאי במידה וטייוואן תבחר להכריז על עצמאותה. גי'ה, המנהיג הרביעי בחשיבותו במפלגה הקומוניסטית, נמנע בדבריו משימוש בשפה כוחנית ולא הזכיר את הבחירות. "עלינו לשלב ידיים ולהתאחד בהתנגדות לפעילות בדלנית המכוונת לקראת עצמאות טייוואן", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully