וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "נמשיך במו"מ עם המתונים"

פנחס וולף

3.3.2008 / 14:41

רה"מ אמר בישיבת סיעת קדימה, כי "מי שאיננו בעד מו"מ ורוצה להילחם בשלוש חזיתות, הוא זה שידרדר את מדינת ישראל"

מערכת וואלה!

(צילום וידאו: נטע גרנות. עריכת וידאו: ענת ברק)

"אמרנו מהרגע הראשון שננהל מו"מ, אבל לא נגזור שיתוק נוכח הטרור מעזה, כי האלטרנטיבה זה שלטון חמאס גם ביו"ש". כך אמר היום (שני) ראש הממשלה אהוד אולמרט בישיבת סיעת קדימה.

לדבריו, "המצב אתו אנחנו מתמודדים לא השתנה בשבועות האחרונים, אולי לבד מהעובדה שחלק מהרקטות שנורות מגיעות רחוק מדי. אך בעיני, זה שתושבי שדרות ועוטף עזה לא ישנים בלילה היא די והותר. איננו מוכנים לגלות סבלנות, ואנחנו נגיב. אני שומע ביקורת, של כאלה שלא יירגעו עד שלא תהיה מלחמה בכל החזיתות. אנחנו בעד פגיעה קשה בטרוריסטים ואנחנו נגד הרס שכונות ופגיעה הומניטרית. בכמה שפחות חזיתות שנצטרך להילחם - יוטב".

אולמרט דיבר על נושא דעת הקהל הבינלאומית. "בקשר לאלה שמטיפים מוסר למדינת ישראל - אין פגישה עם ראשי מדינות שאני לא שואל מה הייתם עושים. תארו לעצמכם שהיו נופלות כמה רקטות וחיי התושבים היו מטורטרים - מה הייתם עושים. מאוד מצער שנפגע אדם שאינו מעורב, אבל במלחמה זה קורה".

הוא חזר ואמר כי פניו למשא ומתן. "אנחנו מקיימים מו"מ מדיני ואנחנו מתכוונים אליו במלוא הרצינות", הדגיש. "כל המומחים מהאופוזיציה - איך זה שהם לא ידעו לעשות את כל הדברים כשהם היו בשלטון? מי שאיננו בעד מו"מ ורוצה להילחם בשלוש חזיתות הוא זה שידרדר את מדינת ישראל. קדימה לא נמצאת שם. היא בעד מלחמה עיקשת בטרור ומו"מ עם הגורמים הפרגמטיים".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בישיבת סיעת העבודה, כי "ביום רביעי שעבר סוכל נסיון פיגוע מעזה וזה מה שיצר פתח לסבב ההסלמה הנוכחי שבו היו לנו שלושה קורבנות בנפש, שני חיילים ואזרח ובצד הפלסטיני עד לרגע זה יש 108 הרוגים. מדובר במכה קשה לחמאס ולארגוני המחבלים. הפעולה בעזה היא לא זבנג וגמרנו אלא מהלך ארוך. חובתנו להחזיר את השקט וזאת נעשה. אנו בוחנים את המגבלות המשפטיות של הפעולה. עמי אילון ואני נדון היום בעניין עם שר המשפטים".

"לצאת למבצע מקיף"

מוקדם יותר אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת ועדת חוץ וביטחון כי "הפעולה ברצועת עזה לא נעשתה בגלל אשקלון, אלא מפני שהתנאים בשלו".

"ואולם, אם לא נמשיך בתהליך המדיני נצטרך להתמודד עם מציאות עזתית ביהודה ושומרון", אמר. "מי שלא רואה זאת משקר את עצמו". לדבריו, "צריך לעשות זאת עם מנהיגות שמסתייגת מטרור ורוצה שלום. אנחנו צריכים להחליט אם אנחנו מעוניינים בתהליך מדיני אמיתי או להמשיך להתבוסס בצדקתנו ולגרום לעליית חמאס ביהודה ושומרון".

מהפן הצבאי אמר אולמרט כי צפויות עוד פעולות רבות, וכי "ישנה חשיבות ליצירת אופק מדיני, שיכול ליצור גם גמישות צבאית ומדינית". אולמרט סרב לפרט מה עוד מתוכנן, "כדי לא להכין את הפלסטינים לצפוי להם", אך הדגיש כי "הכל אפשרי. תקיפות מהקרקע, מהאוויר, ומבצעים מיוחדים. מה נעשה, איך, כמה ולמה - הם עוד ירגישו. נעשה זאת בהתאם ליעדים שהצבנו לעצמנו".

חבר הכנסת רן כהן (מרצ) אמר בישיבת הוועדה לראש הממשלה כי "אין פיתרון צבאי לקסאם. כיבוש הרצועה יעלה במחיר מחריד בחיי אדם של חיילים ואזרחים משני הצדדים. גם אם חמאס אינו מציע הפסקת אש, עליך ליזום זאת".

חברי האופוזיציה בוועדה, יובל שטייניץ, לימור לבנת, סילבן שלום, אפי איתם וצבי הנדל, תבעו מראש הממשלה להורות על מבצע "חומת מגן 2" בעזה. "על הממשלה להורות לצה"ל למגר את משטר החמאס, ולחסל את תשתיות הטרור ותעשיית הרקטות", קראו. "רק מבצע מקיף, שבסיומו תתאפשר מניעת ההברחות בציר פילדלפי, יוכל להביא לביטולו של מאזן האימה שיוצרות הרקטות, ולבלימת התהוותו של המאחז האירני בלב הנגב".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, תקף את ראש הממשלה, ואמר כי "שרים אחדים מדברים על מו"מ עם חמאס, ושרים אחדים אומרים את ההיפך. אין מדיניות, אין אסטרטגיה ואין הסברה".

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק נפגש היום עם הממונה על מדיניות חוץ באיחוד האירופי, חאוויר סולאנה. ברק הבהיר לסולאנה כי הפעילות הישראלית בעזה תמשך, ואמר כי "חמאס קיבל מכה קשה מאוד בימים האחרונים". סולאנה הדגיש כי "חיוני להמשיך בתהליך המדיני, ייתכן שהמצב בעזה יוצר גם הזדמנויות להפסיק את הירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully