וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבחירות ברוסיה לא היו הוגנות"

3.3.2008 / 14:19

על פי דו"ח משלחת המשקיפים המערביים, שנשלחה לפקח על הבחירות ברוסיה, לא קיבלו כל המועמדים גישה שווה לכלי התקשורת

(צילומים: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

הפקחים המערביים שנשלחו לפקח על הבחירות הטילו בספק את קיומו של תהליך דמוקרטי בבחירות לנשיאות ברוסיה. אנדראס גרוס, חבר הפרלמנט השווייצי העומד בראש משלחת המשקיפים מטעם האסיפה של מועצת אירופה (PACE ), אמר כי הבחירות לא היו הוגנות וכי היתה חזרה על מרבית הליקויים שעלו במהלך הבחירות לפרלמנט בדצמבר.

על פי הדו"ח שצפויה להגיש היום (שני) המשלחת, המועמדים לא קיבלו גישה שווה לכלי תקשורת, "לא חל שיפור בגישה השווה של כל המועמדים לתקשורת ודבר זה מעמיד בספק את הגינות הבחירות".

"תוצאות הבחירות לנשיאות...הן השתקפות של רצון ציבור בוחרים שהפוטנציאל הדמוקרטי שלו לא מוצה, למרבה הצער", אמר גרוס. לדבריו, תוצאות הבחירות הן בסך הכל הצבעת אמון בנשיא המכהן.

חבר הפרלמנט הבריטי נייג'ל אוונס אמר כי המלצות המשלחת לגבי ניהול בחירות הוגנות לא זכו ליחס. "מדוודב היה מנצח, לדעתנו, אך לא ברוב של 70%. צריכה להיות מערכת דמוקרטית ופתוחה יותר ברוסיה מאשר זו הקיימת כעת", אמר אוונס.

סוכנות הפיקוח העיקרית של אירופה, המשרד למוסדות דמוקרטיים ולזכויות האזרח (ODIHR), ביטלה את תוכניתה לפקח על הבחירות בטענה כי ההגבלות שהטילה מוסקבה לא הותירו מקום לשיתוף פעולה.

דמיטרי מדוודב, יורשו של ולדימיר פוטין, גרף ניצחון סוחף בבחירות ברוסיה, וצבר מעל ל-70% מקולות המצביעים. גנדי זיוגנוב, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הרוסית, זכה רק ב-18% מהקולות. ולדימיר ז'ירינובסקי, נציג הימין הקיצוני בפרלמנט הרוסי גרף 9% מהקולות. אנדרי בוגדנוב מהמפלגה הדמוקרטית קיבל פחות משני אחוזים. מנהיגי האופוזיציה התלוננו על זיופים בקנה מידה גדול ואיימו כי יפנו לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully