וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: "המתנחל שירה בפלסטיני פעל כשורה"

יהושע בריינר, שולמית אביצור ופנחס וולף

3.3.2008 / 10:39

המתנחל נקלע לפגנה סמוך להתנחלות נריה, וירה למוות בסטודנט פלסטיני. ח"כ אלדד למתנחלים: "אל תהססו להפעיל נשק"

משה בנבנישתי, אברך בכולל באחת ההתנחלויות בגוש טלמון שליד רמאללה, ירה למוות בפלסטיני הבוקר (שני), לאחר שנקלע להפגנת פלסטינים בכפר מזרעת אל קבליה שליד רמאללה, במהלכה יידו הפלסטינים אבנים על כלי רכב ואוטובוס ישראלים. בנבנישתי היה בדרכו מההתנחלות נריה לחורש ירון. בסוכנות מען דווח כי ההרוג הוא מוחמד סלאח, סטודנט בן 19 מרמאללה.

מחקירה ראשונית שערך צה"ל עולה כי האזרח פעל כשורה. לדברי צה"ל, האזרח הותקף בידי עשרות פלסטינים שיידו לעברו אבנים. הוא ירה באוויר ומשלא חדלו הוא ביצע ירי לעברם. היורה הועבר לטיפול המשטרה.

גורם ביטחוני באזור אמר לוואלה! חדשות כי בנבנישתי "נמצא בוודאות בסכנת חיים" אל מול הפגנה של 200 פלסטינים, וירה מתוך הגנה עצמית. משטרת מחוז ש"י עיכבה את בנבנישתי לחקירה, ובודקת את המקרה.

אחד הסטודנטים שהפגינו במקום אמר לסוכנות הידיעות מען כי במהלך ההפגנה הפנתה קבוצה של מתנחלים את נשקם אל קבוצת המפגינים, וכמה מתנחלים ירו לעברם. אחד המפגינים נפגע מכדור בראשו, ומת מפצעיו בדרכו לבית החולים ברמאללה.

הפגנות סוערות נערכו בכמה מוקדים ברחבי יהודה ושומרון. בקלקיליה קצין צה"ל נפצע באורח קל מאבן שיודתה לעברו. בחברון נפצע אזרח ישראלי באורח קל, גם הוא מידוי אבנים. ההפגנות נערכות כולן במחאה על המבצע הצבאי ברצועת עזה, בו נהרגו 116 פלסטינים.

"שהצבא יבצע מעצרים"

חבר הכנסת אריה אלדד (איחוד לאומי-מפד"ל) קרא לשר לביטחון פנים אבי דיכטר שלא לעצור את היורה. אלדד גם קרא למתנחלים שלא להסס ולהפעיל את נשקם, "מכיוון שכעת ברור שהמדינה לא תגן עליהם מטעמים פוליטיים". חבר מפלגתו, אורי אריאל הוסיף כי "האלימות הפלסטינית ביהודה ושומרון חייבת להתקל בתגובה חריפה ומורצת של כוחות הביטחון, ושל האזרחים המקומיים. זאת כדי שלא יהיה ספק לערבים כי איננו בני ערובה של חמאס".

מוטי יוגב, סגן ראש מועצת בנימין אמר כי הסיבה להתפרעויות היא "כתוצאה מהמלחמה בעזה וחוסר ההכרעה שם" לדבריו, ההתפרעויות נעשות ללא התגרות מצד המתיישבים היהודים. "אנחנו דורשים מהצבא והמשטרה שיבצעו מעצרים בכפר ויאכפו את החוק כדי למנוע מקרים דומים".

ארגון "יש דין" קרא למחוז ש"י במשטרה לחקור במהירות וביעילות את האירוע. "אנחנו מזהירים מפני הידרדרות של המצב, בו אזרחים עושים דין לעצמם. ממצאי מחקר שערך הארגון מראים כי כ-90% מחקירות מחוז ש"י בפגיעת מתנחלים בפלסטינים מסתיימות בכישלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully