וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאט"ו מזהיר מפני שידור סרט נגד האיסלם

טלי גולדשטין

3.3.2008 / 10:36

מזכ"ל נאט"ו יאפ דה הופ חושש כי שידור סרטו של מנהיג הימין ההולנדי יסכן את ביטחון כוחות נאט"ו באפגניסטן ובמדינות אחרות

מזכ"ל נאט"ו יאפ דה הופ הביע היום (שני) את חששותיו מפני שידור סרט הולנדי המותח ביקורת על האיסלאם ואמר כי לצעד זה עלולות להיות השלכות חמורות על כוחות נאט"ו באפגניסטן. רשת BBC דיווחה כי, דה הופ אמר את הדברים לאחר שאתמול נערכו הפגנות באפגניסטן נגד הסרט, שעשה מנהיג הימין הקיצוני גירט וילדרס. ממשלת הולנד הזהירה את וילדרס כי הסרט יגרום נזק לאינטרסים הפוליטיים והכלכליים של הולנד.

וילדרס אמר כי הסרט עוסק בקוראן, אך סרב לתת פרטים נוספים לגבי תוכנו. הוא עורר סערה בעבר כשקרא להחרים את הקוראן בהולנד ותיאר אותו כ"ספר פשיסטי" המעודד אנשים להרוג ולאנוס. וילדרס אף השווה את הקוראן ל"מיין קאמפף", האוטוביוגרפיה של אדולף היטלר. מספר מדינות מוסלמיות, לרבות אירן ופקיסטן, גינו את סרטו של וילדרס.

דה הופ אמר כי הוא חושש לביטחון כוחותיו על רקע ההפגנות באפגניסטן. "אני מודאג פן הכוחות ימצאו עצמם בקו האש בגלל הסרט", אמר דה הופ בראיון טלוויזיוני.

הפגנות באפגניסטן

אתמול, מאות אזרחים אפגנים יצאו לרחובות העיר מזרי אי-שריף במחאה על הסרט. המפגינים שרפו את דגל הולנד וקראו לנסיגת הכוחות ההולנדים. המפגינים אמרו כי יחריפו את המחאה אלא אם כן הכוחות ייסוגו. בנוסף, מחו המפגינים נגד הפרסום מחדש של הקריקטורות על הנביא מוחמד בכמה עיתונים בדנמרק וקראו לנסיגת הכוחות הדנים ממדינתם. "איננו רוצים כי לממשלתנו יהיה קשר דיפלומטי כלשהו עם שתי המדינות", אמר אחד המפגינים.

וילדרס אמר כי סרטו בן ה-15 דקות ישודר החודש בהולנד וניתן יהיה לצפות בו גם על גבי האינטרנט. רשויות הולנד אמרו לווילדרס כי אפשר ויהיה עליו לעזוב את המדינה על רקע איומים לחייו.

לדברי וילדרס, הסרט, ששמו "פיטנה" – מילה בערבית שמשמעותה "ריב, סכסוך, מחלוקת" - יראה כיצד הקוראן מעודד חוסר סובלנות, טרור ורצח. וילדרס הוא מנהיג המפלגה הימנית הקיצונית "מפלגת החופש" שלה תשעה מושבים בפרלמנט ההולנדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully