וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: "ממשלת אקוודור קשורה למורדים"

3.3.2008 / 9:50

קולומביה, שתקפה מורדים בשטח אקוודור, התנצלה בפני שכנתה על התקיפה, אך דיווחה כי חשפה קשר בין המורדים לממשלת אקוודור

ונצואלה ואקוודור שלחו כוחות צבא לגבול עם קולומביה וצמצמו עמה את הקשרים הדיפלומטיים, לאחר שקולומביה תקפה מורדים ששהו בשטח אקוודור.

נשיא ונצואלה הוגו צ'אווס הורה לגדודי טנקים להתקדם לגבול קולומביה והורה גם על סגירת שגרירות קולומביה בבוגוטה שבוונצואלה לזמן בלתי מוגבל. צ'אווס אמר כי פעולותיה של קולומביה עלולות לדרדר את דרום אמריקה למלחמה.

נשיא אקוודור רפאל קוריאה הגביר את הנוכחות הצבאית לאורך הגבול. קוריאה, בן בריתו של צ'אווס, הורה לשגריר קולומביה באקוודור לעזוב את המדינה והחזיר את משלחתו הדיפלומטית מקולומביה במחאה על "ההפרה המכוונת" של ריבוניות מדינתו הקטנה. צ'אווס הזהיר כי יתקוף את קולומביה במטוסי קרב היא תחליט לתקוף גם בוונצואלה.

ארה"ב מפקחת מקרוב על המתרחש

קולומביה התנצלה בפני אקוודור על פלישת כוחותיה, אך אמרה כי ההתקפה על מחנה המורדים היתה הכרחית. עוד אמרה קולומביה כי מצאה מסמכים במחנה המורדים המצביעים על קשר בין ממשלתו של קוריאה לארגון המורדים המרקסיסטי FARC – טענה אותה הכחישה אקוודור.

ארצות הברית, התומכת במאבקו של נשיא קולומביה אלוורו אוריבה נגד המורדים, הודיעה כי היא מפקחת אחר ההתפתחות באזור בעקבות תגובתו של צ'אווס. צרפת קראה להפגנת איפוק של כל הצדדים.

להערכת פרשנים, לא צפוי עימות צבאי באזור מאחר וונצואלה, הסובלת ממחסור מתמשך במזון, אינה יכולה להרשות לעצמה לאבד את הייבוא מקולומביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully