וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראד פגע ישירות בבנין מגורים באשקלון

יהושע בריינר

3.3.2008 / 8:55

3 טילי גראד פגעו באשקלון. אדם נפגע קל ו-16 לקו בחרדה. ראש עיריית אשקלון: "אסור לחשוב על מיגון, צריך לחשוב על מיגור". 6 קסאמים נורו לעבר הנגב, אין נפגעים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק)

שלושה טילי גראד פגעו באשקלון מעט לפני השעה תשע היום (שני). אחד מהם פגע ישירות בקומה השביעית של בניין בשכונת נאות אשקלון. מגן דוד אדום פינה לבית החולים בריזילי בעיר אדם שנפגע קל וסובל מצפצופים באזניים, ו-16 נפגעי חרדה. נזק רב נגרם לדירה שנפגעה וגם הבתים הסמוכים ניזוקו מהדף הפגיעה ומרסיסים. רקטה אחרת נפלה בשטח פתוח בגן ציבורי בצפון העיר.

ראש עיריית אשקלו רוני מהצרי אמר הבוקר כי "אשקלון לא תמגן את עצמה. עד מתי זה יימשך? האם נמגן גם את אופקים? האם נמגן גם את אשדוד? אסור לחשוב על מיגון, צריך לחשוב על מיגור". לדברי מהצרי, "זכותנו לחיות בבניינים כמו זה שנפגע היום מטיל כמו בכל מקום נורמלי בעולם בלי מיגוניות ברחוב. אני מבטיח שאשקלון תהיה חזקה אם יתנו לצה"ל לפעול".

בהקשר לדיווחים על סוף המבצע הצבאי ברצועה אמר מהצרי כי "אם הדיווחים על יציאת צה"ל מצפון הרצועה נכונים - זו טעות. על הממשלה להנחות את צה"ל להמשיך ולפעול ביתר עוצמה כי לצערנו הצד השני מבין רק כוח".

תושבים: לא שומעים את האזעקה

אורפז משה, תושבת השכונה שבה נפל הטיל התלוננה כי באזור לא שומעים את האזעקה. "לא שומעים כלום, רק אחרי ששומעים את הבום אנחנו יודעים איפה זה נופל ועכשיו כשזה נפל ליד הבית שלי", אמרה משה. "זה הרבה יותר מפחיד. חייבים להגביר את העוצמה של המערכת כי בחלקים גדולים של העיר לא שומעים כלום. בעיקר בשכונות הצפוניות כמו ברנע ומגדל".

מפיקוד העורף נמסר כי הם מכירים את הבעיה וכי בכוונתם להתקין היום עוד 4 מערכות התרעה בנוסף ל-4 שהותקנו אתמול ברחבי העיר.

השר יצחק כהן (ש"ס) הגיע למקום הנפילה אבל תושבים זועמים התנפלו עליו ומאבטחיו והשוטרים נאלצו לפנות אותו מהמקום.

הבוקר נורה מטח של שש רקטות קסאם על אזור הנגב המערבי. חמש רקטות נפלו בשטחים פתוחים סמוך ליישובים שונים במועצה האזורית שער הנגב ורקטה אחת פגעה בעיר שדרות. לא היו נפגעים או נזק כתוצאה מנפילת הרקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully