וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוודב: "אמשיך בדרכו של פוטין"

3.3.2008 / 1:04

ניצחון סוחף למועמדו של פוטין לנשיאות: זכה ב-70% מהקולות. מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית טוען לזיופים ומאיים לפנות לבית משפט

ניצחון סוחף לדימטרי מדוודב בבחירות לנשיאות ברוסיה: בתום ספירת הקולות, עולה כי המשנה לראש הממשלה לשעבר גרף 70% מקולות הבוחרים. בהופעה ראשונה מאז פרסום התוצאות אמר מדוודב הלילה (שני) כי הוא "ימשיך באופן ישיר" את מדיניותו של פטרונו, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מדוודב הוסיף כי "אני ופוטין סמוכים אחד על השני, ועבודתנו המשותפת תהווה מרכיב חשוב בהתפתחותה של רוסיה". קודם לכן, אמר פוטין כי נצחונו המסתמן של מדוודב מסמל את ההמשכיות השלטונית במדינה. מדוודב אמור על פי ההערכות למנות את פוטין לראש ממשלה.


גנדי זיוגנוב, מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הרוסית, שזכה רק ב-18% מהקולת, אמר כי בבחירות היו "זיופים בקנה מידה גדול". זיוגנוב איים לפנות לרשויות בתלונה על הזיופים. "יש לנו עדויות על השיבושים ואנחנו נפנה לבית המשפט", אמר זיוגנוב הוותיק, שהיה מתחרהו העיקרי של בוריס ילצין, קודמו של פוטין, וכמעט ניצח אותו. ולדימיר ז'ירינובסקי, נציג הימין הקיצוני בפרלמנט הרוסי גרף 9% מהקולות. אנדרי בוגדנוב מהמפלגה הדמוקרטית קיבל פחות משני אחוזים.

רוסיה אינה משלה את עצמה שעתיד לבוא שינוי גדול בעקבות הבחירה, אבל ככל הנראה היא גם לא מעונינת בשינוי. דימיטרי מדוודב, שעד עתה עמד בראש חברת "גזפרום" ושימש משנה לראש הממשלה נחשב למתון יותר מפוטין בכל הקשור למדיניות חוץ, אבל הוא נבחר בעיקר בשל נאמנותו הרבה לפוטין, ואם הוא יחרוג מהקווים שפוטין קבע, זו תהיה הפתעה גדולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully