וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "האלימות בעזה חייבת להיפסק"

2.3.2008 / 18:30

הבית הלבן קרא לחידוש שיחות השלום. טורקיה מתחה ביקורת על הרג האזרחים בעזה. האפיפיור: "כבוד לחיי אדם הוא הדרך לשלום"

(וידאו: רויטרס עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

דובר הבית הלבן גורדון ג'ונדרו קרא היום (ראשון) להפסיק את האלימות ברצועת עזה. "האלימות בין הישראלים והפלסטינים בעזה חייבת להיפסק ושיחות השלום צריכות להתחדש", אמר במסיבת עיתונאים. השבוע צפויה שרת החוץ של ארה"ב קונדוליזה רייס להיפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט ועם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

ראש ממשלת טורקיה טאיפ ארדואן מתח היום ביקורת חריפה על ישראל ואמר שהיא משתמשת באלימות בלתי מידתית נגד הפלסטינים ברצועת עזה והורגת אזרחים וביניהם ילדים. לדבריו, "אין בסיס חוקי להתקפות בעזה. הרפובליקה הטורקית מגנה את גישתה של ישראל באופן ברור".

ארדואן הוסיף כי כאשר ארצו ביצעה פעולות דומות נגד המורדים הכורדים בצפון עירק היא לא פגעה באף אזרח. הוא הסביר זאת ברגישות שהפגינו הרפובליקה הטורקית וצבאה. הוא אמר כי הנושא יידון בישיבת הממשלה מחר ויינקטו צעדים הכרחיים. לטענתו טורקיה פנתה לישראל בבקשה לפתור את המשבר באמצעים דיפלומטיים אך הישראלים לא הגיבו.

בדרשת יום ראשון בוותיקן קרא האפיפיור בנדיקטוס ה-16 לישראל ולפלסטינים להפסיק את מעשי העוינות ביניהם מיד וללא תנאים. לדבריו, כבוד לחיי אדם, גם אם הוא אויב, הוא הדרך היחידה להגיע לעתיד של שלום ודו קיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully