וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל שוקלת הגברת הירי לאזורי אוכלוסיה

פנחס וולף

2.3.2008 / 16:03

ברק יכנס פורום שיבחן את עמדת החוק הבינלאומי על ירי לעבר אוכלוסייה אזרחית. הבית הלבן קרא להפסיק את האלימות ברצועה

שר הביטחון אהוד ברק יכנס מחר (שני) בלשכתו פורום משפטנים במטרה לבחון את ההיבטים המשפטיים של השבת ירי לעבר יישובים מהם נורות רקטות. בפורום ישתתפו משפטנים בכירים וביניהם השר פרידמן, היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, הפרקליט הצבאי הראשי תת אלוף אביחי מנדלבליט והיועץ המשפטי למערכת הביטחון אחז בן ארי.

ברק ביקש היום במהלך ישיבת הממשלה משר המשפטים דניאל פרידמן לבדוק את עמדת החוק הבינלאומי בסוגיית השבת אש לעבר מקורות ירי בתוך אזורים מאוכלסים, ולבחון את חוקיות השימוש בפרקטיקה זו מבחינה משפטית.

פנייתו של ברק לפרידמן נעשתה בעקבות דבריו של המשנה לראש הממשלה חיים רמון, שהעלה את הסוגיה בישיבה, וציין כי "לפי החוק הבינלאומי מותר לעשות זאת". רמון הוסיף כי "במלחמת לבנון השניה היה ברור שאם יורים מתוך כפר מותר להשיב אש לכיוונו גם אם זהו אזור מאוכלס והעניין זכה לאישור משפטי".

בניגוד לאווירה ששררה בישיבת הממשלה, קרא היום דובר הבית הלבן גורדון ג'ונדרו להפסיק את האלימות ברצועת עזה. "האלימות בין הישראלים והפלסטינים בעזה חייבת להיפסק ושיחות השלום צריכות להתחדש", אמר במסיבת עיתונאים. השבוע צפויה שרת החוץ של ארה"ב קונדוליזה רייס לפגוש את אולמרט ואת יו"ר הרשות אבו מאזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully