וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו חיים בבית מקרטון, אין לאן לברוח"

יהושע בריינר

2.3.2008 / 14:52

תושבים רבים באשקלון חיים בבתים העשויים מגבס, שהיו מיועדים למגורים זמניים. "אנחנו בסך הכל רוצים שישימו כמה עמדות מיגון"

מערכת וואלה!

(וידאו: שי מכלוף, עריכת וידאו: ענת ברק)

רוב הבתים באשקלון אינם ממוגנים מפני פגיעת רקטות , אולם ישנם בעיר בתים רבים שאפילו ההדף הקל ביותר יכול לגרום להם לנזק רב. בשכונת נווה דקלים שבעיר מתגוררים עולים חדשים רבים בעשרות "'בתים אמריקאים" העשויים מגבס.

הבתים שנבנו עבור העולים מרוסיה בשנות ה-90, והיו מיועדים למגורים לשנים ספורות, הפכו עבור רבים מהם לבתי קבע. אם בעבר הם סבלו בעיקר בחורף מנזילות ומהתיישנות הקירות, עכשיו הם חוששים שאם ייפול טיל בקרבת הבית, קירות הגבס לא ייגנו עליהם. התושבים המקומיים דורשים כעת, כי יונחו עמדות מיגון בסמוך לבתי השכונה, כך שלפחות יהיה להם מקום להסתתר בו מפני הירי.

"אנחנו חיים בבית מקרטון", אומר לוואלה! חדשות אסף זיו, תושב השכונה, "אין לנו לאן לברוח אם יש צבע אדום. אם נופל עלינו טיל, אנחנו אפילו לא יכולים להיצמד לקיר הפנימי, כי גם הוא אינו בטוח". שכנתו איבטה דולגנוב מספרת, כי למרות שהמטח של יום שבת בבוקר נפל כקילומטר מהבית, נגרמו נזקים לחפצים בבית. "אנחנו בסך הכל רוצים שליד כל כמה בתים ישימו עמדת מיגון. אנחנו חיים בבתים שהיו אמורים להיות זמניים וכרגע אין לנו לאן ללכת. אם יש צבע אדום כל מה שנותר לנו זה להתפלל".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה כי "הבעייה של תושבי המקום ידועה. פתחנו את המקלטים באיזור לבקשת התושבים והבאנו את הבעייה במקום לפתחה של פיקוד העורף, שצפוי לפעול בדרכי הסברה לתושבים במקום כיצד להתגונן. לצערנו בהחלט מדובר באיזור בעייתי ואנחנו מנסים למצוא לתושבים פיתרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully