וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרק חדש בתולדות עירק-אירן"

טלי גולדשטין

2.3.2008 / 13:11

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע לביקור בעירק. זהו הביקור הראשון של נשיא אירני בעירק מאז ניטשה מלחמה בין המדינות בשנות ה-80

(צילומים: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע היום (ראשון) לביקור היסטורי בעירק, הביקור הראשון של נשיא אירני בעירק מאז שנות ה-80 במהלכן נלחמו שתי המדינות במשך שמונה שנים. ביקורו של אחמדינג'ד בעירק מסמל את שיא תהליך הנורמליזציה בין שתי המדינות לאחר המלחמה, שגבתה אז כמיליון קורבנות.

להערכת פרשנים, הביקור בן היומיים הוא גם הבעת תמיכה משמעותית של אירן בממשלה השיעית המכהנת בעירק. אחמדינג'ד צפוי להיפגש בביקורו עם ראש הממשלה העירקי נורי אל-מליקי ועם הנשיא ג'לאל טלבני – שניהם כבר ביקרו בעבר באירן.

ארצות הברית אינה מעורבת באבטחת הביקור ולא סיפקה מסוקים שייקחו את אחמדיניג'ד מנמל התעופה למרכז בגדד. במקום זאת, נסע הנשיא האירני במכונית לאורך הדרכים המסוכנות למשכנו של טלבני בשכונת קרדה שבבגדד, הנמצאת בסמוך ל"אזור הירוק" שבשליטת ארצות הברית. אחמדינג'ד התקבל בחמימות על ידי טלבני בעודו צועד על השטיח האדום ולוחץ ידיים עם בכירים אחרים בממשלה העירקית.

ארצות הברית האשימה את טהרן בתמיכה בקבוצות שיעיות החמושות בעירק. לפני שעזב לעירק, ביטל אחמדינג'ד את טיעוני ארצות הברית. "האם אין זה מצחיק שמדינה שלה 160 אלף חיילים בעירק מאשימה אותנו בהתערבות?", תהה אחמדינג'ד. ארצות הברית ואירן נתונות במחלוקת גם על רקע תוכנית הגרעין האירנית.

עוד אמר אחמדינג'ד כי ביקורו בעירק יפתח פרק חדש בתולדות שתי המדינות ויתרום לאווירה של שיתוף פעולה באזור. "עירק חזקה, מפותחת ומאוחדת תיטיב עם כולם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully