וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "לאף אחד אין זכות להטיף לנו מוסר"

2.3.2008 / 10:17

בישיבת הממשלה אמר אולמרט, כי ישראל מעוניינת להמשיך במו"מ המדיני, אך הבהירה שתגן על עצמה. "שום דבר לא יעצור אותנו מלהמשיך בפעילות"

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) אמר ראש הממשלה אהוד אולמרט כי לישראל אין כוונה להפסיק את הלחימה בארגוני הטרור, וכי שום דבר לא יעצור את ישראל מלהמשיך בפעילות ולהגן על עצמה. "לאף אחד אין זכות להטיף לנו מוסר על כך", אמר אולמרט, והוסיף כי ישראל מעוניינת להמשיך את המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים ואבו מאזן.

לדברי אולמרט, "תחילת סבב הטרור הנוכחי היה כתוצאה של פיגוע איכותי שסוכל על ידי כוחותינו, וכוחות הביטחון ראויים להערכה רבה על כך. אם למישהו יש אשליה שעל ידי הרחבת הירי תהיה הרפיה בפעולה שלנו זו טעות חמורה ביותר". הוא הדגיש כי "ישראל תפעל כדי לפגוע בארגוני הטרור, במי שמספק להם אמצעי לחימה ובמי שנותן להם את אפשרויות הפעולה".

ראש הממשלה שלח תנחומים למשפחות החיילים שנהרגו אתמול ברצועה, ותקף את הגינויים הבינלאומים על ישראל. "אני שומע בימים האחרונים ביקורת וטענות על פגיעה באזרחים, לא זכור לי שבמשך שנים אלה שמבקרים אותנו היום טענו שהמצב בדרום הוא בלתי נסבל וצריך לעשות הכל כדי להפסיקו".

בהתייחסו למשא ומתן המדיני אמר אולמרט כי ישראל מעוניינת להמשיך אותו. "הבהרנו כבר בתחילת המו"מ שהוא לא ימנע מאיתנו את המלחמה בארגוני הטרור". לדבריו, "ככל שהחמאס יפגע יותר כך יגדל הסיכוי להגיע לשלום, וברור לי שמעבר לכל הדיבורים וההצהרות גם ההנהגה הפלסטינית מבינה זאת".

"הידברות תיתן לחמאס זמן להתחמשות"

לפני ישיבת הממשלה אמר שר הפנים מאיר שטרית, כי צה"ל פועל ברצועת עזה במידה הנכונה. "אנחנו עושים הכל כדי לא לפגוע בחפים מפשע והפעילות צריכה להימשך ללא הפסק", אמר. לגבי הידברות עם החמאס אמר שטרית, כי "הידברות תיתן לחמאס עוד פסק זמן להתחמשות, וזה יהיה בעוכרינו. צריך להמשיך את הפעולה עד להסרת האיום".

לדברי שר התמ"ת אלי ישי (ש"ס), "אנחנו במלחמה קיומית, מחר ומחרתיים הטילים יכולים להגיע לאזור המרכז, ומשם לכל הארץ. צריך לעשות הכל כדי להביא לשקט. לפני כניסה פנימה צריך להגיע לכל הבסיסים והמקומות שיש שם תעשיה של טרור ולהוציא משם את כל האזרחים. אם נפעל כפי שהיינו צריכים לפעול מזמן, ועכשיו כבר מאוחר אבל עדיף מאוחר מאשר לעולם לא, נוכל לצמצם משמעותית את הירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully