וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה בוחרת נשיא

טלי גולדשטין וסוכנויות הידיעות

2.3.2008 / 11:06

רוסיה צפויה לבחור היום את מדוודב כנשיאה החדש. עם זאת, רבים רואים בו תחליף זמני עד שישוב פוטין לשלטון ב-2012

ההצבעה בבחירות לנשיאות ברוסיה החלה אמש (שבת) ובהתאם להערכות, כל הסקרים צופים ניצחון מוחץ לדימיטרי מדוודב, בן חסותו של הנשיא ולדימיר פוטין. בחירתו של מדוודב תהפוך אותו למנהיג הצעיר ביותר של רוסיה מאז הוכתר ניקולס השני לצאר ב-1894.

ההשוואה למונרך הרודן הולמת מאחר ותוצאות הבחירות לא היו מוטלות בספק מהרגע בו מינה ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, את מדוודב ליורשו עוד בדצמבר. מאותו רגע נוהל מסע הבחירות על ידי הקרמלין, בעוד המועמדים היריבים נדחקו לשוליים או נפסלו בכלל מהתמודדות.

השאלה המסקרנת יותר כעת עבור רבים היא האם מדוודב יתגלה כנשיא עוצמתי או ייוותר שליט בובה של פוטין, שימשוך בחוטים מאחורי הקלעים בתפקידו החדש כראש ממשלה. שני הפוליטיקאים מתעקשים כי חלוקת הכוח, צעד יוצא דופן בהיסטוריה הפוליטית של רוסיה, תפעל בצורה הטובה ביותר וכי לא יתגלו חיכוכים בשיתוף הפעולה ביניהם.

עבור מדוודב, בן ה-42, האתגר בלהיות נשיאה החדש של רוסיה יהיה היציאה מצילו של פוטין. רבים בעלית הפוליטית של רוסיה רואים בו תחליף זמני, דמות שמונתה לתפקיד רק בגלל שהחוקה אוסרת על פוטין מלכהן שלוש כהונות רצופות כנשיא.

יש המדברים כבר על חזרתו של פוטין לשלטון ב-2012, עד אז אולי יכנס לתוקפו שינוי בחוקה שיאריך את תקופת כהונתו של הנשיא. אחרים מתעקשים כי מדוודב אינו מוערך דיו וכי הוא מחכה לרגע הנכון בו יפגין את עוצמתו ואת שאיפותיו האמיתיות.

מדוודב חב את הקריירה הפוליטית שלו לפוטין, מאז עבדו השניים יחדיו במועצת העיר סנט פטרסבורג. פוטין קידם את מדוודב בהדרגתיות ויצר במיוחד עבורו את תפקיד סגן ראש הממשלה הראשון ב-2005, צעד שביסס אותו כבן המועדף וכיורש הטבעי של פוטין. תפקידו של מדוודב כיו"ר חברת האנרגיה הממשלתית גזפרום מאז 2002 היווה אף הוא סימן לאמון הרב שנתן בו פוטין.

החל ממחר, תפקידי השניים יתחלפו ופוטין יהיה חייב לציית למדוודב. האם יהיו אלו יחסים הרמוניים או מתכון לחוסר יציבות ומאבקים פנימיים בקרמלין? רגישות הנושא כבר עלתה בחודש שעבר כנשאל פוטין האם יתלה את תמונתו של הנשיא מדוודב במשרדו, כפי שמקובל. פוטין ענה בתגובה כי אינו רואה צורך לעשות זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully