וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה וכווית מפנות את אזרחיהן מלבנון

1.3.2008 / 22:10

המדינות קראו לאזרחיהן לנקוט זהירות ולהתפנות בהקדם. סוריה האשימה את ארה"ב בהארכת המשבר בלבנון

ערב הסעודית וכווית קראו הערב (שבת) לאזרחיהן המתגוררים בלבנון לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי. כך דיווחה היום תחנת הטלוויזיה הלבנונית הפרטית ”Future Television" שברשות סעד חרירי, העומד בראש הגוש האנטי סורי בפרלמנט הלבנוני.

ממשלת סעודיה קראה לאזרחיה "לעזוב את לבנון אם הם יכולים לעשות כן ולהיות זהירים ביותר בתנועתם בתוך המדינה". אזרחים כוויתים החיים בלבנון קיבלו הודעות בטלפונים הסלולריים שלשונן: "כל אזרחי כווית מתבקשים להתפנות מלבנון בהקדם האפשרי".

בתוך כך, סוריה הגיבה היום לראשונה להחלטת ארצות הברית להציב ספינת מלחמה מול חופי לבנון ואמרה כי וושינגטון לא תוכל לכפות פתרון על ידי "עשיית שרירים". סוריה האשימה את ארצות הברית כי היא מאריכה את המשבר בלבנון. שר החוץ הסורי ווליד אל מועלם טען כי "ארצות הברית מונעת השגת פתרון בלבנון והצבת הספינה מוכיחה זאת". לדבריו, "הפתרון חייב להיות מבוסס על הסכמה רחבה לבנונית".

ארצות הברית שלחה את ספינת הצי האמריקאי "קול" לחופי לבנון כדי להפגין "תמיכה ביציבות באזור". גורם אמריקאי בכיר אמר, כי זהו חלק מפעולה שנועדה "להראות שאנו מודאגים מההתנהגות הסורית בלבנון". לטענתו, האחראית למצב במדינה היא סוריה שממשיכה להתערב בפוליטיקה הפנימית בלבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully