וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "חמאס נושא באחריות ויישא במחיר"

יהושע בריינר ופנחס וולף

1.3.2008 / 20:43

שר הביטחון הבטיח הערב "להביא ביטחון לעוטף עזה". במרצ קראו להפסקת אש עם חמאס. שטייניץ: "לצאת לחומת מגן 2"

"הפעילות המבצעית נמשכת. חמאס נושא באחריות ויישא במחיר". כך אמר הערב (שבת) שר הביטחון אהוד ברק בדיון להערכת מצב בקריה עם הרמטכ"ל גבי אשכנזי וגורמים נוספים במערכת הביטחון. "איננו שמחים על פגיעה באזרחים בעזה אך האחריות היא של חמאס, של יורי הרקטות לעבר ישראל". ברק הדגיש, כי "האחריות העליונה שלנו היא להביא ביטחון לאשקלון, שדרות ועוטף עזה וזאת נעשה".

בניגוד אליו, קרא יו"ר מרצ יוסי ביילין לממשלה לעצור את ההסלמה בעזה ולהיענות לפניית חמאס להפסקת אש. "המסקנה שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך אסור שתוביל את ישראל להחרפת האלימות ולהפסקת התהליך המדיני אלא דווקא לכיבוי מהיר של האש". לדבריו, "יש להיזהר מכניסה לדרך ללא מוצא שתגבה מחיר יקר יותר ושבמקרה הטוב תביא לאותה הפסקת אש כששני הצדדים מדממים".

חבר סיעתו ח"כ חיים אורון הוסיף כי "למרות הזעם המוצדק על הירי על שדרות אשקלון ועוטף עזה אל לה לממשלת ישראל לדרדר את המצב עד כדי כיבוש מחדש של הרצועה. חובה עליה בימים קשים עליה למצות כל סיכוי להידברות עם חמאס להפסקת אש באמצעות גורם שלישי".

בימין קראו לחומת מגן 2

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), חבר ועדת חוץ וביטחון טען כי אין מנוס ממבצע חומת מגן 2 בעזה. "רק מבצע כזה יוביל שינוי אסטרטגי לפחות למספר שנים ויקטע את המשך הקמתו של מאחז אירני בלב הנגב המערבי". הוא הוסיף כי "המאבק הנוכחי הוא עדיין במסגרת הדשדוש בין שתי אסטרטגיות מנוגדות. האחת לגביית מחיר ושיפור מאזן ההרתעה לטובתנו והשנייה אסטרטגיה של הכרעה צבאית מהסוג שהופנם במרכזי האוכלוסיה הפלסטינית ביהודה ושומרון במבצע חומת מגן".

חברי סיעת ישראל ביתנו עשו את סוף השבוע ביישובי עוטף עזה. יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן אמר הערב כי "יש פה מציאות ישראלית חדשה, שילוב של כלניות וקסאמים. יצאנו משדרות לא מזמן וכל סוף השבוע שמענו את שריקות הרקטות". לדבריו על ישראל להפסיק להעביר כספים לרשות הפלסטינית, ו"למחוק מעל פני האדמה את כל מבנה השלטון של חמאס". בנוסף טען ליברמן כי "את טילי הגראד לא מייצרים בעזה, הם מוברחים דרך ציר פילדלפי ומעבר רפיח ועל ישראל להחזיר את שליטתה במקום". הוא קרא לגרום לכך שאסמעיל הניה ומחמוד א-זהאר "ישלמו מלוא המחיר", אך אמר שאין צורך לכבוש את עזה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully