וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו עלא: "נשעה את המשא ומתן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים, וספי קרופסקי

1.3.2008 / 17:38

ראש צוות המו"מ הפלסטיני כינה את פעולות צה"ל בעזה "טבח והשמדת עם". אבו מאזן קרא להפסקת אש. 62 נהרגו מאז יום רביעי

בכירי הפתח הגיבו בחריפות על פעילות צה"ל בעזה. יו"ר צוות המשא ומתן הפלסטיני אבו עלא, הודיע כי עקב הפעילות של צה"ל ברצועה, משעים הפלסטינים את המו"מ המדיני. בגלי צה"ל דווח, כי לאחר פגישה ברמאללה עם יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר אבו עלא כי "ישראל טובחת בעזה באזרחים, נשים וילדים. זה הרג קולקטיבי, השמדת עם".

בתגובה לדברי אבו עלא אמרה הערב שרת החוץ ציפי לבני, כי "גם אם בכוונת הפלסטינים להשהות את השיחות, אין בכך להשפיע על ההחלטות והפעולות שישראל צריכה לנקוט בעזה ובמקומות אחרים על מנת להגן על אזרחיה". לדברי לבני, "תנאי זה היווה מלכתחילה את הבסיס לדיאלוג בין ישראל לגורמים הפרגמטיים ברשות הפלסטינית".

גם בכיר פתח וחבר הפרלמנט, מוחמד דחלאן, גינה את "מעשי הטבח הישראלים", וכינה אותם "רצח עם". דחלאן פנה לקהילה הבינלאומית בבקשה להתערב באופן מיידי במעשיה של ישראל. "השתיקה של העולם נותנת לגיטימציה לישראל להמשיך במעשיה ומעודדת אותה", אמר.

בתוך כך, יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן גינה בתוקף את פעולת צה"ל ברצועת עזה, במהלכה נהרגו עד כה 32 פלסטינים ואמר שמה שישראל מבצעת ברצועת עזה "גרוע יותר משואה". לדבריו, "מספר ההרוגים (מאז יום רביעי – נ.י) עומד כבר על 62. אנו פונים לקהילה הבינלאומית כדי שתראה במו עיניה מה קורה כאן".

אבו מאזן קרא לישראל להפסיק באופן מיידי את ההסלמה בעזה. "לא הגיוני שהתגובה הישראלית על ירי רקטות הקסאם, שאותו אנו מגנים, תהיה כה כבדה ומחרידה. אנו אומרים לעולם: תראו ותשפטו מה קורה ומי מבצע טרור בינלאומי".

יושב ראש הרשות הפלסטינית קרא לפלגים הפלסטינים להסכים להפסקת אש מיידית, להפסיק את ירי הטילים לעבר ישראל ועל ידי כך להביא לסיום הסבל של העם הפלסטיני. במקביל קרא אבו מאזן לישראל להפסיק את הפלישות לרצועת עזה ולפתוח את מעברי הגבול בעזה.

בתוך כך, אבו קוציי, אחד מבכירי הזרוע הצבאית של פתח גדודי חללי אל-אקצא, אמר כי ארגונו הורה למתאבדים לבצע פיגועים בתוך שטח ישראל. "איננו כבולים לשום הפסקת אש הדדית", הודיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully