וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: לא יתקיים כנס לזכר חבש בנצרת

ניר יהב

29.2.2008 / 17:06

שופטי בג"ץ דחו את עתירת ארגון "עדאללה" שדרש לקיים עצרת זכרון למייסד החזית העממית. ח"כ ברכה: "התערבות בלתי לגיטימית"

בג"ץ דחה היום (שישי) את העתירה שהגיש ארגון "עדאלה" בשם חברי כנסת ומארגני כנס לזכרו של מייסד "החזית העממית", ד"ר ג'ורג' חבש. העותרים דרשו לבטל את החלטת מפכ"ל המשטרה, דב ניצב דודי כהן, למנוע קיום האירוע.

מנגד, המשטרה טענה כי המפכ"ל הוציא את צו המניעה לאירוע מתוקף סמכותו לפקודת מניעת טרור שכן במקום "עתידה הייתה להתקיים פעילות של ארגון החזית העממית – שהינו ארגון טרור". השופטים דחו את העתירה לאחר שעיינו בחומר חסוי ו"השתכנעו כי קיימות די ראיות מנהליות לצורך הוצאת הצו".

חברי הכנסת הערבים הגיבו בזעם על החלטת בג"ץ. ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) מסר כי הכנס אורגן על ידו ועל ידי יתר מנהיגות הציבור הערבי בישראל, ולא על ידי החזית העממית. "התערבות המשטרה היא התערבות בלתי לגיטימית בחיים הפוליטיים של הערבים בישראל, וניסיון לפגוע בזכויות וחירויות היסוד הפוליטיות והלגיטימיות שלהם", הדגיש ח"כ ברכה.

עו"ד ארנה כהן מ"עדאלה" טענה שהצו הוצא על בסיס מידע שגוי שאין בו כל ממש וכי לא התקיימו התנאים הקבועים בפקודה למניעת טרור להוצאת צו סגירה. "מדובר בסמכות מסוכנת ודרקונית, שמאפשרת בהחלטה מנהלית לפגוע בחירויות יסוד. הסירוב של בית המשפט להתערב במצב כזה בו נעשה שימוש גורף בסמכות זו, הינו סמן מסוכן למידת ההגנה על חירויות אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully