וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר סולימאן לא יבקר בישראל

ניר יהב

29.2.2008 / 11:56

שר המודיעין המצרי היה אמור להציג הצעה להפסקת אש, בהסכמת חמאס, ולקדם את עסקת שליט - אך ביטל הביקור בשל ההסלמה

על רקע ההסלמה הביטחונית, ביטל שר המודיעין המצרי עומר סולימאן את ביקורו בישראל, שתוכנן להיערך ביום שלישי בשבוע הבא. בביקורו היה אמור סולימאן לקדם יוזמה להפסקת אש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה וכן לקדם את המגעים לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

טרם היוודע דבר ביטול הביקור, דיווח העיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון כי סולימאן צפוי להעביר לישראלים הצעה להפסקת אש הדדית וכוללת מול הפלסטינים. לדברי מקורות פלסטינים, בהצעה דנו גם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים חוסני מובארק במהלך פגישתם שנערכה ביום שלישי בקהיר.

סולימאן היה צפוי להציג את ההצעה להפסקת אש לישראל לאחר שקיבל את הסכמת חמאס להצעה. במסגרתה, אמורים להיפתח מעברי הגבול בעזה וזאת "כדי למנוע פיצוץ בשטחים הפלסטינים, לאור כשלון המשא ומתן שמנהלת ההנהגה הפלסטינית עם ממשלת אולמרט".

סולימאן היה אמור להפגש עם ראש הממשלה אהוד אולמרט, שרת החוץ ציפי לבני ושר הביטחון אהוד ברק, ולדון גם בסוגיית המצור על עזה ובשליטה במעבר רפיח. בשבועות האחרונים ביקרה משלחת בראשות ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, עמוס גלעד, במצרים, שם היא דנה עם סולימאן ועם בכירים מצרים אחרים בסוגיית מעבר רפיח ובמצב ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully