וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום חמור נגד שוטר שתקף מפגינים בעמונה

פנחס וולף

29.2.2008 / 11:07

מח"ש עשויה לדרוש עונש מאסר בפועל למוטי מהגר, הנאשם בתקיפה ובחבלה חמורה לאחר שהיכה באלה שלושה מפגינים

המחלקה לחקירות שוטרים עשויה לדרוש עונש מאסר בפועל לשוטר מעמונה, מוטי מהגר, דרישה נדירה במקרים כאלו. על פי כתב האישום שהוגש אתמול (חמישי), מהגר ניגש ללא התראה לשלושה מיושביו של בית שנועד לפינוי בעמונה והיכה אותם באלה שכוונה לראשם ולפלג גופם העליון, זאת ללא כל התגרות מצידם כלפיו. מח"ש כתבה בכתב האישום כי היא "שומרת לעצמה את הזכות לדרוש עונש מאסר בפועל".

עוד עולה מכתב האישום, כי באחד המקרים היכה מהגר באלה את המפגין ישי גרינבאום גם בראשו. כתוצאה מהמכות הממושכות נשברה ידו של גרינבאום והוא נפצע באוזנו. בכל המקרים מואשם מהגר ב"תקיפה הגורמת חבלה ממשית". באישום במקרה גרינבאום נוספה הרשעה בגין "חבלה חמורה".

"פעולה ללא היערכות מספיקה"

עוד בטרם הגשת כתב האישום הגיש מהגר תביעה למדינה, ודרש פיצויים והשתתפות בסכומים שיחייבו אותו התובעים. לטענתו, הוא פעל בהתאם להוראות שקיבל מהמשרד לביטחון הפנים, כולל ההוראות לפינוי באמצעות אלות.

לטענתו, הוא עמד במצב בלתי סביר, כאשר היה עליו לדאוג לפתיחת דרך בפינוי השורה הראשונה בבית ועם זאת, היה עליו לדאוג לאנשי צוותו שלדבריו היו בסכנה סביב הבית. מהגר מתלונן כי המדינה הפרה את עיקרון השוויון, כאשר הוא לא זכה להגנה מצד המדינה. המדינה, מצידה, הודיעה כי תתן תשובה על הודעת מהגר בתוך שבועיים.

"השיקולים הפוליטיים של הצד השלישי (המשרד לביטחון הפנים) גברו על חובתו כלפי המודיע (מהגר) ושאר השוטרים", נכתב בהודעה של מהגר, "ועל כן נעשתה פעולה בלא היערכות מספיקה, לא מבחינת הכנה ולא מבחינת סדר הכוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully