וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש ואובמה מחליפים מהלומות

29.2.2008 / 6:01

נשיא ארה"ב תקף את המתמודד הדמוקרטי על נכונותו להיפגש עם מנהיגי איראן וקובה ללא תנאים מוקדמים. אובמה לא נשאר חייב

נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש מתח אתמול (חמישי) ביקורת חריפה על הסנטור ברק אובמה, המתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות. לדברי בוש, מדיניות החוץ שמציע אובמה מוטעית מיסודה, ובעיקר נכונותו להיפגש עם מנהיגי מנהיגי איראן וקובה ללא תנאים מוקדמים.

"אני לא אומר שלא צריך לדבר אף פעם, אבל אני אומר שעכשיו זה לא הזמן לדבר עם ראול קסטרו", אמר בוש במסיבת עיתונאים בבית הלבן, לאחר שנשאל על הצהרתו של אובמה השבוע, לפיה הוא מוכן להיפגש עם יורשו של פידל קסטרו. "זה ישלח מסר בעייתי. זה יחזק את מעמדם של אלה שדיכאו ומממשיכים לדכא זכויות אדם", הוסיף בוש. לדבריו, אין שום הבדל בין ראול קסטרו לבין אחיו פידל, שפרש באחרונה מנשיאות קובה בשל מצבו הבריאותי.

בתשובה לשאלה על דברי אובמה, לפיהם הוא יפעל להוצאת הכוחות האמריקאים מעירק אך עשוי להשיב לשם חלק מהם כדי למנוע מאל-קאעדה להשתלט על המדינה, אמר בוש שארה"ב נלחמת בעירק כבר 4 שנים בדיוק כדי למנוע אפשרות כזו.
"עדיף לאובמה להתמקד בקמפיין שלו מול הילרי קלינטון", הוסיף בוש. "הרי הוא טרם זכה במועמדות מפלגתו לנשיאות".

ברק אובמה לא נשאר חייב ומיהר להגיב על דברי בוש. "העם האמריקאי אינו מעוניין להמשיך במדיניות של אפס מעשה ביחס לקובה. המדיניות הזו נכשלה, ובמשך 50 שנה לא הביאה את הדמוקרטיה והחופש לקובה". אובמה הוסיף, כי הגיע הזמן לשנות כיוון ולשבור את מסגרות החשיבה המקובלות בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully