וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: האמריקאים לא ישנים מספיק

29.2.2008 / 3:18

יותר ויותר מבוגרים בארה"ב ישנים פחות משש שעות בלילה. אחד החוקרים: "מחסור בשינה פוגע בבריאות הפיסית והנפשית שלנו"

אמריקאים ישנים פחות ופחות. כך עולה ממחקר חדש של המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן (CDC). לטענת חוקרי המרכז, מדובר בבעיה בריאותית שאינה זוכה לתשומת הלב הראויה.

במסגרת המחקר נבדקו 19,589 מבוגרים בארבע מדינות ברחבי ארה"ב. הם נשאלו בכמה ימים בחודש שקדם לביצוע המחקר הם לא ישנו מספיק, אך לא התבקשו לציין את מספר שעות השינה שלהם. עשרה אחוזים מהנבדקים דיווחו, שהם לא ישנו מספיק בכל אחד מימי החודש שקדם לביצוע המחקר. 38% מהנבדקים דיווחו כי הם לא ישנו מספיק בשבעה ימים או יותר באותו חודש.

בנוסף למחקר, הצטברו בידי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן נתונים, מהם עולה כי בין השנים 1985 ל-2006 חל גידול משמעותי במספר המבוגרים שישנים כשש שעות בלילה או אף למטה מכך.

"שינה היא דבר חיוני"

"בלילה אנחנו עושים הכל מלבד לישון. אנחנו גולשים באינטרנט, צופים בטלוויזיה ואוכלים", אמר ד"ר ללה מקנייט-איליי, שניהל את המחקר. "אנחנו מתייחסים לשינה כדבר מובן מאליו, שניתן לעשות כשיש לנו זמן פנוי או כמשהו שניתן להשלימו בסוף השבוע", הוסיף.

לדברי מקנייט-איליי, קיים קשר ישיר בין מספר שעות השינה של אדם לבין בעיות בריאותיות שמהן הוא סובל, כגון: השמנת יתר, סוכרת, לחץ דם גבוה, שבץ, מחלות לב ודיכאון. "מחסור בשינה פוגע בבריאות הפיסית והנפשית שלנו", הוא קבע. "לכן צריך להבין, ששינה היא דבר חיוני".

העמותה הלאומית לשינה ממליצה למבוגרים לישון בין 7 ל-9 שעות בלילה. לילדים בגילאים 5-12 מומלץ לישון בין 9 ל-11 שעות, ולבני 11-17 מומלץ לישון בין 8.5 ל-9.5 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully