וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מוביל על קלינטון בטקסס

שי אילן

28.2.2008 / 19:04

על פי סקר חדש, אובמה זוכה ל-48% מהקולות, בעוד שקלינטון זוכה ב–44% בלבד. קלינטון זקוקה לניצחון בהפרש גדול כדי לחזור לתמונה

ברק אובמה עקף את הילרי קלינטון בסקרים שלפני הפריימריז הדמוקרטיים בטקסס. בסקר "רסמוסן" היוקרתי הוא עומד כרגע על 48% בחירה, בעוד שהילרי קלינטון זוכה ל-44% בלבד. 8 אחוז טרם החליטו למי יצביעו ו-12 אחוז אמרו שהם עשויים לשנות את דעתם. קלינטון, שהובילה ברוב גדול בקרב המובילים ההיספנים, מובילה כרגע ב-7% בלבד בקרבם. בשבוע שעבר עדיין הובילה קלינטון בטקסס באחוז אחד.

אבל גם אם תנצח הילרי קלינטון בפריימריז הקרובים באוהיו ובטקסס, המדינות הגדולות עליהן היא משליכה את יהבה, היא תזדקק להפרש גדול כדי לחזור ליתרון במרוץ נגד אובמה. הסיבה העיקרית היא שבמפלגה הדמוקרטית אין התמודדויות בהן מי שמנצח גורף את כל הקופה. כדי ליצור תגובת שרשרת, שתשכנע בוחרים לעבור לצידה, קלינטון תזדקק לניצחונות בהפרש של 20 אחוז על אובמה.

באופן כזה היא גם תוכל לשכנע את צירי העל, ותיקי המפלגה בעלי מקומות משוריינים בוועידה, שהיא הנציגה האותנטית של הבוחרים הדמוקרטים. בטקסס עומדת קלינטון בפני בעיה נוספת: רוב תומכיה נמצאים לאורך גבול מקסיקו, אזור בו יש יותר תושבים היספנים. אבל מחוזות אלה שולחים פחות נציגים לוועידה הדמוקרטית מאזור יוסטון, דאלאס ואוסטין, בהם יש יותר אזרחים שחורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully