וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א' ניצחה ובגדול

דורית אברמוביץ'

28.2.2008 / 18:02

ההישג הגדול בפרשת קצב, הוא העובדה שנחשפו מעשיו והעם התאחד כדי לגנותם. את ההישג הזה לא תמחה גם החלטת ביהמ"ש

יום לאחר מפגן מחאה נוסף של ארגוני הנשים, נפגעות אלימות מינית, ציבור מזדהים ותומכים, מובן ובהיר הוא כי על אף פסיקה לא מתקבלת על הדעת של בית משפט, מי שאמרה את דברה, הכריעה ושינתה את המפה, היא א' וכל אלו שסבלו מנחת אונו של קצב.

טרום תלונתה של א' ותלונותיהן של נפגעות קצב הרבות, המו זה מזמן מסדרונות השלטון בעבירות מין סדרתיות. כל אלו נעשו בהסתמכם של בכירים על השתיקה והסוד שהטילו על נשים קורבנות. אז הם סברו כי מתוך כסאם המורם, החומה הבצורה של הונם והתגייסות חבריהם להגנתם, לא יעזו אלו הכפופות מתוך מגדרן להוציא אל אור יום את מה שהיה נהוג שגרתית אל סדר יומם. בהיר הוא כי לא שיערו שינחת עליהם כך פתאום הגילוי הענק של פשעם הגדול. עבורם היה זה טריוויאלי, התנהלות שלטונית נטולת כל בושה, הם לא חדירים, אין עליהם ביקורת, אין פיקוח ואף אחת, חוץ מהנפגעת, לעולם לא תדע. כי הרי מה שאצלם התקיים ביתר שאת , נהוג גם על ידי כל עבריין מין ממוצע - אב, בוס, מטריד מינית ברחוב, פולש לגופה ונפשה של אשה. לעולם סומך הוא כי היא תפחד, אל עצמה תיקח את בושתו, תמיט על עצמה את כל האשמה.

אך א' לא רק שסירבה לשתוק, אלא שסיפרה היא החוצה, במלואו של פירוט, את התנהלותו של מי שהיה בעיני עצמו מלך ועתה גלויה לציבור מרבית כיעורו. כי רק אלה שמאמינים שבית משפט אכן מונע על ידי גלגלים של צדק, סבורים שיש כאן תבוסה. לעומתם, אחרות שמאמינות כי החברה היא זו שמחליטה מי הוא ראוי ומי רצוי שאל כלא יושלך. וגם אם היינו חולמות, רוצות שגם בתוך היכלי המשפט יכריע הצדק, הרי ברור ובהיר הוא כי במדינה עם אליטה מושחתת, לא משוחררים גם ראשי החוק מאותו מעגל שלטוני שמכריע עבורם מי הוא פושע ומי משוחרר מקלונו.

הון, משפט ושלטון מדברים באותה הלשון

הציבור כבר אמר מזמן את דברו. הרוב תומכים, מתגייסים עם א', מביעים התנגדות מתרחבת למי שהיה יושב הראש של ציון. צודקים כל אלה שכתבו ואמרו עד עכשיו, לא היה עד כה מקרה בו נוצרה הסכמה ציבורית כה רחבה. אז על אף הבחילה העזה שחשות הנשים מבית המשפט ומיועץ משפטי שמגן על בכירי שלטון וממשלה מסוכנת ואף הזויה, יש לסמן ניצחון והישג. מעולם לא התפוצץ כך החוצה, ביתר שאת, קלונו של שלטון ופשעם של בכירים. אף פעם לא קרה שבישראל נאבקים כך יחד נגד אלימות מינית כלפי נשים.

מעולם לא קרה, במדינה שפשעים קורים בה על ידי שלטון כל הזמן, כל שעה, שמכל עבר, נשים, גברים, כלי תקשורת ומובילי דעה, מביעים את דעתם הנחרצת ללא עוררין, בקול רם וללא כל חשש. ואולי זה גם הזמן להודות כי מתוך זעזוע על הכרעה בזויה של בית המשפט, יכול לנבוע גם הישג אזרחי כה גדול, עת יבינו כל מי שעוד חשבו ששלטון החוק בישראל נפרד ומובחן הוא משלטון פוליטי ומשאר השררה, שלא כך הוא - ההיפך הוא הנכון. יש חיבור ישיר ומדאיג, ועתה הוא נחלת ידיעתם של רבים, בין אלו שיושבים בכיסאות הגבוהים של בג"ץ, זה שמשמש היועץ המשפטי של ממשלה ואלו שמכריעים מדי יום ושעה את גורלה הפוליטי והכלכלי של כלל האוכלוסיה. זהו אותו חיבור, בו הכירו עד עתה רק מעטים, בין הון, משפט ושלטון, כל אלו יחד מדברים באותה שפה ולשון.

וכך, עשר נשים, שהפרו את הסוד הגדול, ועוד אחת שגילתה את חרפת הנסיך, חיים רמון, בלבלו, שינו את הסדר שהיה מוכר ויחיד עד לא מזמן, עתה כבר יש תופעה שידועה לכל- עברייני מין בכירים מטעם שלטון.



*דורית אברמוביץ', רכזת קואליציית ארגוני הנשים שפעלה להרחקת עברייני מין מהשלטון, מרצה לאקטיביזם חברתי ומגדר, מכללת ספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully