וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה מנעה טקס לזכרו של ג'ורג' חבש

נתיב נחמני ופנחס וולף

28.2.2008 / 16:58

המפכ"ל הורה לסגור אולם בנצרת בו אמור היה להתקיים טקס לזכרו של מייסד "החזית העממית". זחאלקה: "החלטה חוצפנית"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן החליט היום (חמישי) למנוע קיומו של אירוע לזכרו של ג'ורג' חבש, מייסד "החזית העממית", שמת בירדן בחודש שעבר. ועדת המעקב של ערביי ישראל התכוונה לקיים טקס לזכרו של חבש באולמי "אבו-מהר" שבנצרת, אך המפכ"ל הוציא צו סגירה למקום. המשטרה טוענת כי המפכ"ל הוציא את הצו מתוקף סמכותו לפקודת מניעת טרור שכן במקום "עתידה הייתה להתקיים פעילות של ארגון החזית העממית – שהינו ארגון טרור".

גורם במטה המשטרה אמר היום לוואלה! חדשות כי "מטרת הכינוס היא חד משמעית – הבעת תמיכה בחבש, בארגון ובאידיאולוגיה שמאחוריו, השוללת את קיומה של מדינת ישראל".

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) הביע זעם על ההחלטה וטען כי היא "חוצפנית ומרושעת ולא תמנע מאתנו לעלות את זכרו של אחד המנהיגים הפלסטינים החשובים ביותר במאה ה-20". לדבריו, "מדובר בפגיעה חמורה בחופש הפעולה הפוליטי ונדבך נוסף ברדיפה הפוליטית של ההנהגה הערבית בארץ".

ארגון "עדאלה - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט בישראל" פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את צו הסגירה. מהארגון נמסר לוואלה! חדשות כי אם עד הערב (חמישי) לא תתקבל תשובה, בכוונתם לעתור לבג"ץ בנושא.

מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל, נחי אייל, אמר כי "יש סימן שאלה גדול המתנוסס מעל חברי כנסת ישראל שמבקשים להוקיר רוצח כמו חבש שאחראי לרצח אזרחי ישראל". הפורום פנה באחרונה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, כדי שיורה למשטרה לעצור כנסים לזכרו של חבש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully