וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדרישה מהפלסטינים - תפסיקו לירות בנו"

יהושע בריינר וספי קרופסקי

28.2.2008 / 15:01

כך אמר רה"מ בביקורו ביפן. הנשיא פרס בביקור במכללת ספיר: "אנחנו במצב של חצי מלחמה" לבני: "הכתובת לתלונות - חמאס"

(וידאו: רויטרס. עריכת וידאו: ענת ברק)

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום במהלך ביקורו ביפן כי "כל מה שאנחנו מבקשים מהפלסטינים הוא: תפסיקו לירות באזרחים חפים מפשע, כפי שהם עשו אתמול. תפסיקו לירות קסאמים על ריכוזי אוכלוסיה, כדי שנוכל לעשות עסקים ביחד". לדבריו, "קשה לעשות עסקים בזמן שאתה נאלץ לקבור את האוכלוסייה שלך כתוצאה מפעולות הפלסטינים".

ח"כ גדעון סער (ליכוד) אמר הערב כי טילי הגראד על אשקלון הן תוצאה ישירה של תכנית ההתנתקות. לדבריו, "בניגוד להבטחות לעתיד טוב יותר, הביאה תכנית ההתנתקות במהירות להרחבה דרמטית של ירי הטילים, הן במספר, הן בטווח והן בעוצמה. ברור לחלוטין כי המשך מדיניות הנסיגות תביא את הטילים לכל מקום בישראל על פי הנוסחא של שטחים תמורת טילים".

השר לשירותי דת יצחק כהן (ש"ס) אמר, כי "אם משהו עוד לא הבין אנו נמצאים במלחמה במלחמה ראוי שננהג כבמלחמה מול הפלסטינים ולא כאילו אנחנו בסדרת חינוך". לדבריו, "אנו בעיצומה של מלחמת השחרור, שחרור חזית הדרום מתחת ירי המרצחים". "כתושב אשקלון אני חש שמלחמת העצמאות לא תמה אם הילדים חוששים לצאת זו לא עצמאות. הגיעה העת ליצור מציאות ולא רק להגיב לה", הוסיף.

"כיבוש עזה - אמירה פופוליסטית"

גם השר דיכטר דיבר במכללה. בביקורו אמר כי "מי שחושב שיש מטה או פתרון קסם לבעיית הקסאמים, צר לי לאכזב אותו. יחד עם זה, הצבא והשב"כ פועלים בצורה מקצועית בעזה כנגד שלל איומים, אך לצערי הפעילות לא מפסיקה את ירי הקסאם". הוא הוסיף כי "כל מי שאומר אמירות פופוליסטיות כמו לכבוש את עזה - אני לא מאמין באמירות האלה, ואני לא חושב שהם קיימות אצל אדם בר דעת. זה לא עניין של יום-יומיים ואנשי המקצוע צריכים לקבוע את המדיניות על פיה יפעל צה"ל בעזה".

דיכטר הדגיש כי דיאלוג עם חמאס לא בא בחשבון, כל עוד הארגון ממשיך לאיים על אזרחי ישראל. "הדיאלוג היום הוא באש", אמר. הוא פנה אל תלמידי ספיר ואמר כי "הסטודנטים שמגיעים לספיר לאורך השנים למרות הירי, ראויים לכל שבח. הם ישראלים וציונים אמיתיים".

"רק חמאס אחראי למצב בעזה"

שרת החוץ ציפי לבני אמרה היום בפתח פגישתה עם שר החוץ של ליטא, כי "היום אנו מביאים לקבורה קורבן נוסף של הטרור הפלסטיני, המכוון לרצוח אזרחים חפים מפשע בהתאם לאידיאולוגיה הקיצונית שלהם, שאין לה שום קשר לשאיפות הלאומיות של הפלסטינים". לבני דרשה מהקהילה הבינלאומית לכבד "כל פעולה של ישראל" הננקטת במטרה להגן על אזרחיה.

"אנו לא מקבלים טענות וגינויים על כך שיש נפגעים משני הצדדים בגלל שאין שוויון ערכי בין טרוריסטים לבין אלה הנאבקים בהם, גם אם בפעולה זו נפגעים בשוגג אזרחים חפים מפשע. בעניין הזה אל לעולם לפנות אלינו. קיימת כתובת אחת בלבד למצבו של העם הפלסטיני בעזה ולמה שעשוי לקרות לעזה בעתיד - וזהו החמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully