וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 17 נפצעה קל מקטיושה במרכז אשקלון

28.2.2008 / 19:15

במקום מספר נפגעי חרדה. בצהרים נורה מטח של טילי גראד מסוג קטיושה על העיר. זעם בפיקוד דרום: מערכת ההתרעה לא פועלת בעיר

שני טילי גראד נפלו הערב (חמישי) במרכז אשקלון. טיל אחד נפל בשכונת סמוך לבית ספר היסודי "מדעים" בנאות אשקלון והשני נפל בגבעת ציון. צעירה בת 17 נפצעה באורח קל מרסיסים. צוותי מד"א מטפלים במספר נפגעי חרדה במקום.

מוקדם יותר נורו ארבע רקטות גראד מסוג קטיושה על אשקלון סמוך לשעה 14:30, אחת מהן פגעה ישירות בבית מגורים בשכונת עתיקות. צוותי מד"א פינו ארבעים נפגעי חרדה לבית החולים "ברזילי" בעיר. הרקטה חדרה לגג בקומה הרביעית של בנין המגורים, והגיעה עד לקומה השניה. רקטה נוספת נפלה גם היא בשכונת מגורים בעיר, אחרת נפלה בכניסה הדרומית ועוד אחת נפלה בשטח פתוח. חבלני משטרה בדקו את הרקטות וזיהו אותן כרקטות גראד ולא כקסאמים.

בכירים בפיקוד הדרום הביעו את זעמם על כך שעדיין לא מופעלת התרעת צבע אדום בעיר. ישראל גיל, תושב העיר שגר בסמוך למקום הנפילה אמר לוואלה! חדשות: "פתאום שמענו שריקה חזקה והדף ואז היה פיצוץ גדול. כל החלונות נשברו. יצאנו החוצה וראינו את הטיל. זה מקום שילדים משחקים בו ובנס לא היו פה אנשים. אם זה היה נופל כמה מטרים ימינה אנשים פה היו מתים. חייבים להפעיל כאן צבע אדום".

הבוקר נורתה רקטת קסאם אל שדרות ונפלה במכללת ספיר. מאבטחו של השר לביטחון פנים אבי דיכטר, שהגיע למכללה לפני השר כדי לבדוק את המקום, נפצע באורח קל מרסיסים ברגלו ופונה על ידי צוות מד"א לבית החולים "ברזילי" באשקלון. המאבטח לא עמד בסמוך לדיכטר כשנפגע.

מוקדם יותר בבוקר נפלו מספר רקטות קסאם בשטחים פתוחים בנגב המערבי. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בתגובה לירי הקסאמים תקף צה"ל חוליית משגרי קסאם באזור בית חנון. כלי טייס זיהה את המחבלים במרחב שיגור סמוך לעיירה, ירה לעברם טיל וזיהה פגיעה. כמו כן פגע צה"ל בחוליית משגרים באל-עטטרה שבצפון רצועת עזה. בבית חנון פגע צה"ל ברכב שבו היו פעילי טרור. בנוסף, צה"ל ירה לעבר שטחים פתוחים בצפון הרצועה לצורך הרתעה.

באשקלון זועמים: למה אין מע' התראה?

כ-20 בני אדם התקהלו ליד מקום נפילת אחת הקטיושות ומחו על אי הפעלת מערכת צבע אדום באשקלון. אבי עייש, חבר מועצת העיר, אמר כי "באיזון שבין הפגיעה בתדמית העיר והפגיעה בנדל"ן לבין פגיעה בנפש, אם התקנת מערכת צבע אדום תביא להצלת תושב אחד – חייבים להפעיל אותה בעיר. באשקלון כבר הותקנה המערכת אך בשל החלטה משותפת של מערכת הביטחון והעירייה היא אינה מופעלת.

קודם לכן בצהריים, הופעלה בשדרות מערכת הכריזה צבע אדום לאחר זיהוי שבע רקטות קסאם שנורו אל העיר. רקטה אחת נפלה במרכז שדרות, אישה כבת 70 נפצעה באורח קל מרסיסים ופונתה לבית החולים "ברזילי" באשקלון. במקום היו גם מספר נפגעי חרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully