וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונדוליזה רייס: "להפסיק את מתקפת הקסאם"

טלי גולדשטין

28.2.2008 / 11:21

בשיחה עם אולמרט, הביעה מזכירת המדינה את תמיכתה של ארה"ב בישראל, אך הזהירה המפני משבר הומינטרי בעזה

שרת החוץ של ארצות הברית קונדוליזה רייס אמרה היום (חמישי) כי על התקפות טילי הקסאם של החמאס נגד ישראל להפסיק ודרשה סיום לאלימות המתגברת באזור, כך דיווח העיתון "פורבס". דבריה של רייס נאמרו לאחר שנפגשה עם רה"מ אהוד אולמרט בטוקיו.

"אני מודאגת מהמצב ההומינטרי בעזה ומפגיעה באנשים תמימים", אמרה רייס לכתבים. "עלינו לזכור כי פעילות החמאס אחראית למה שקורה בעזה – ההפיכה הבלתי חוקית שהוביל הארגון נגד הרשות הפלסטינית. ברור לכל היכן הכל התחיל", הוסיפה.

למרות האלימות באזור, מתכננת רייס לבקר במזרח התיכון בשבוע הבא על מנת להיפגש עם מנהיגים ישראלים ופלסטינים ולדון בהתקדמות המו"מ לשלום. רייס הבטיחה לאולמרט את תמיכת ארצות הברית, אך דרשה להפנות את תשומת הלב לאפשרות של היווצרות משבר הומינטרי בעזה. "כולנו מצטערים על מותו של הסטודנט הישראלי אתמול ואני מבטיחה לאולמרט כי נמשיך לתמוך בהפסקת ההתקפות...אני חוזרת ומדגישה את החששות מפני משבר הומינטרי ואת הצורך למצוא פתרונות בני קיימא לבעיית המעברים", אמרה רייס.

כשנשאלה רייס האם הורתה לאולמרט לא להשתמש בכוח לא פרופורציונלי בעזה, סירבה רייס לענות. "אני חושבת כי זו אינה הדרך הנכונה לטפל בנושא", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully