וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל בלומברג לא ירוץ לנשיאות ארה"ב

טלי גולדשטין

28.2.2008 / 9:38

בשנתיים האחרונות דאג ראש עיריית ניו יורק להכחיש בתוקף את השמועות כי יתמודד בבחירות, זאת למרות שעוזריו דאגו לבססן

ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג שם קץ אתמול (רביעי) לקלחת השמועות כי יתמודד במרוץ לנשיאות ארה"ב. במאמר מערכת לאתר ה"ניו ירק טיימס" הודיע בלומברג כי לא ירוץ לנשיאות, אך יתמוך במועמד שינקוט בגישה עצמאית ובלתי מפלגתית.

איש העסקים המיליארדר בן ה-66, שעוזריו אמרו בעבר כי הוא מוכן להשקיע מיליארד דולר על קמפיין לנשיאות כמועמד עצמאי, כתב במאמר המערכת כי יפעל על מנת "להסיט את השיח הלאומי הרחק מפילוג ולקראת איחוד, הרחק מאידיאולוגיה ולקראת היגיון". לבלומברג נותרו עוד שנתיים בתקופה השניה של כהונתו כראש עיריית ניו יורק.

במהלך השנתיים האחרונות, הכחיש בלומברג בתוקף כי ירוץ לנשיאות, למרות שבחודשים האחרונים נדמה היה כי הכחשותיו נחלשות. "הקשבתי לכל אלו שעודדו אותי לרוץ, אך אני לא – ומעולם לא אהיה – מועמד לנשיאות", כתב בלובמרג. עוזרים ומקורבים לבלומברג אמרו בימים האחרונים כי יתרונו של ברק אובמה על הילרי קלינטון במחנה הדמוקרטי צמצם באופן משמעותי את סיכוייו של בלומברג להציע את מועמדותו.

למרות החלטתו שלא לרוץ לנשיאות, אמר בלומברג כי המרוץ חשוב מדי מכדי שיוותר לחלוטין על מעורבות אישית. "שיניתי את דעתי בנושא אחד. אך אם מועמד כלשהו ינקוט בגישה עצמאית, לא מפלגתית – ויאמץ פיתרונות מעשיים המעמידים אתגר לשמרנות המפלגה – אצטרף לאחרים ואעזור למועמד להגיע לבית הלבן", הוסיף.

תמיכתו ועושרו של בלומברג עשויים להוות שינוי משמעותי עבור המועמד מאחוריו יחליט איל ההון לעמוד בסופו של דבר. לבלומברג, דמוקרטי שהפך לרפובליקני ועתה לעצמאי, יש קשרים עם אובמה, קלינטון ועם ג'ון מקיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully