וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר"מ תאילנד המודח שב למדינה לאחר שנתיים

28.2.2008 / 9:57

טקסין שינאווטרה, שנאלץ לגלות על רקע טענות לשחיתות שלטונית, חזר היום לתאילנד. בעבר ציין, כי לא יחזור לפוליטיקה

(צילומים: רויטרס. עריכה: ענת ברק)

ראש ממשלת תאילנד המודח טקסין שינאווטרה, שנאלץ לגלות על רקע טענות לשחיתות שלטונית, חזר היום (חמישי) לתאילנד לאחר גלות של שנתיים. טקסין נחת בבנקוק בשעות הבוקר והגיעה בטיסה מהונג קונג. דקות אחרי נחיתתו, נעצר טקסין על ידי משטרה על רקע אישומי שחיתות התלויים ועומדים נגדו.

לפני חודשיים זכתה מפלגתו של טקסין בבחירות שהתקיימו במדינה וכבר אז אמר שבקרוב ישוב למדינה. עם זאת ציין, כי לא יקח על עצמו תפקיד פוליטי. לדבריו, "הספיק לי הזמן שביליתי בפוליטיקה ולכן אני פורש". אלפי בני אדם קיבלו את פני איל הטלקום המיליארדר בן ה-59, שבדמעות בעיניו כרע ברך והניח את מצחו על המדרכה במחווה של כבוד. טקסין נלקח על ידי לימוזינה לבית המשפט העליון ושוחרר בערבות של כ-270 אלף דולר.

טקסין, שהודח על ידי גנרלים באשמה של ניהול משטר מושחת וחסר כבוד כלפי המלך, טען לחפותו במהלך כל הנסיעה הביתה. עם זאת, בחר טקסין לנקוט בגישה פייסנית ואמר כי לא יפתח בקמפיין נקמה נגד אותם גנרלים. "כשהמשחק נגמר, עלינו להתאחד וליישב את המחלוקות, לסלוח על הכל לעזור אחד לשני לדחוף את המדינה קדימה", אמר טקסין לכתבים במטוס בעודו אוחז בגביע שמפניה. "אני יכול להוכיח את חפותי, האישומים ריקים מתוכן", הוסיף.

למרות גישתו הפייסנית, מרבית הפרשנים מצפים לחידוש המאבק בין טקסין לבין שכבת העלית במדינה על השליטה בעתידה של תאילנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully