וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקיין ואובמה מציגים: הקרב על עירק

28.2.2008 / 7:48

המועמד לנשיאות ארה"ב מקיין תקף את המועמד אובמה על כך שהוא תומך בנסיגה מעירק. אובמה: "מקיין ירדוף אחר בן לאדן עד לגיהנום"

המתח בין המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית ג'ון מקיין לבין המועמד הדמוקרטי ברק אובמה, גובר סביב נושא המלחמה בעירק. זאת, בטרם הסתיימו הבחירות המוקדמות במפלגות ועדיין לא ברור מי יהיה המועמד הסופי מטעם הדמוקרטים, הילרי קלינטון או אובמה. השניים חלוקים בדעותיהם בנוגע לשאלה האם עירק תהפוך למקלט לפעילי טרור של אל קאעדה במקרה שהצבא האמריקאי ייסוג מהמדינה.

מקיין תומך באופן גלוי בהשארות הצבא בעירק ואילו אובמה תומך בנסיגת הכוחות מהמדינה. לטענת מקיין, נסיגה כעת תציג את ארצות הברית כמי שהתקפלה וברחה מעירק, דבר שיעודד את האיסלם הקיצוני במדינה ויביא להתגברות הטרור. בהתבטאויות ביממה האחרונה תקף מקיין את עמדותיו של אובמה בנושא.

בעימות בשבוע שעבר בין אובמה למועמדת הדמוקרטית לנשיאות הילרי קלינטון אמר, כי אם לאחר שייסוגו הכוחות האמריקאים מעירק יתחזק אל קאעדה במדינה, "נאלץ לפעול בצורה כזו שתגן על האינטרסים של ארצות הברית, הן מבית והן מחוץ". בתגובה לדברים אלו אמר אמש מקיין, כי "אל קאעדה כבר מתחזק בעירק". לדבריו, "אם נעזוב הארגון לא רק יתחזק בעירק, אלא הוא עלול להשתלט על המדינה כולה. אני לא אתן לזה לקרות".

אובמה לא נשאר חייב לאחר דבריו של מקיין והגיב בכינוס שערך באוהיו. לדבריו, דעותיו של מקיין לא שונות מאלו של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, "שניהם תומכים במלחמה שלא היה צריך לצאת אליה מלכתחילה". "יש לי חדשות למקיין, לא היה ארגון אל קאעדה בעירק עד שבוש ומקיין החליטו לפלוש למדינה", אמר אובמה. לדבריו, "מקיין ירדוף אחרי אוסמה בן לאדן אפילו עד שערי גיהינום".

יש לציין, כי העימות בין אובמה למקיין מראה שהמועמד המוביל מטעם הרפובליקנים לנשיאות בוחר לתקוף את מי שהוא מעריך שיתמודד מולו בתום הפריימריז בשתי המפלגות, דבר שמעיד על החלשות התמיכה בקלינטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully