וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה על הגבינה

טלי גולדשטין

28.2.2008 / 7:32

לטענת הנציבות האירופית, גרמניה אינה מצליחה להגן על גבינת הפרמזן מפני זיופים וחיקויים. ייצור הגבינה מוגן תחת תקנים מחמירים

בית המשפט לצדק באיחוד האירופי דחה טענה שהעלתה הנציבות האירופית, לפיה גרמניה לא הצליחה להגן על גבינת הפרמזן האיטלקית מפני חיקויים. כך דיווחה רשת הטלוויזיה הבריטית BBC. לטענת הנציבות, גרמניה לא נקטה די פעולות נגד יצרניות גבינה שלא עמדו בתקנים המחמירים של איטליה לגבי ייצור הגבינה. עם זאת, בית המשפט פסק כי טענה זו מוטעית, אך במקביל דחה את טענתה של גרמניה כי "פרמזן" הוא בסך הכל שם גנרי לגבינה.

לפי בית המשפט לצדק, רק המוצר המקורי הנושא את השם "פרמג'יאנו רג'יאנו" יכול להימכר תחת השם פרמזן. ממשלת גרמניה טענה, לעומת זאת, כי המילה "פרמזן" בגרמנית מיוחסת לכל סוג של גבינה קשה אותה ניתן לגרד.

גבינת הפרמזן האותנטית, אותה נוהגים בדרך כלל לפזר על גבי פסטות וכדומה, מיוצרת על ידי כ-450 יצרניות גבינה הממוקמות בצפון איטליה.

האיגוד הרשמי של יצרניות הפרמזן אמר בתגובה לפסיקת בית המשפט לגבי השימוש בשם "פרמזן", כי עתה לא ניתן לטעות יותר לגבי זהותה האמיתית של הגבינה. פרמזן היא בין עשרות מוצרי מזון ומשקאות שזכו למעמד של "מוגנים בתקן המקור" ( PDO ) – שורה של תקנות שחוברו בשנים האחרונות כדי להגן על הצרכנים ועל היצרניות מפני חיקויים וזיופים של מזון המיוצר באזורים מוגדרים באירופה, תחת כללים נוקשים ועתיקי יומין, כגון שמפניה, גבינת פטה וגבינת גורגונזולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully