וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא קיים לוח זמנים לנסיגת טורקיה מעירק"

טלי גולדשטין

27.2.2008 / 20:05

אחמט דאבוטוגלו, היועץ הבכיר לענייני חוץ בממשלת רג'יפ טייפ ארדואן, אמר כי "הלחימה לא תסתיים עד שמעוזי הטרור לא יחוסלו"

"לא קיים לוח זמנים לסיום הפעילות הצבאית של כוחות טורקיה נגד המורדים הכורדים בצפון עירק". כך אמר היום (רביעי) בכיר בממשלת טורקיה. אחמט דאבוטוגלו, היועץ הבכיר לענייני חוץ של ראש ממשלת טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, אמר כי הלחימה לא תסתיים עד שמעוזי הטרור לא יחוסלו. "המטרה שלנו ברורה. המשימה שלנו ברורה ואין לוח זמנים", הוסיף.

דאבוטוגלו אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בבגדד, שנערכה לאחר פגישתו עם שר החוץ העירקי הושייר זברי. זברי, שהשתתף אף הוא במסיבת העיתונאים, אמר כי עירק מעוניינת בנסיגה מיידית של הכוחות הטורקים משטחה. "אנו מוקיעים את הטרוריסטים ואת ה-PKK, אך אנו מוקיעים גם את ההפרה של ריבוניות עירק ועמדתנו בנושא ברורה", הוסיף.

זברי, בעצמו כורדי, אמר כי הממשל הכורדי בצפון עירק הביע את נכונותו לעבוד בשיתוף פעולה עם טורקיה על מנת לחסל את האיום שמציב ה-PKK.

הצבא הטורקי תוקף מעוזים של המחתרת הכורדית מאז יום חמישי האחרון. על רקע העימותים, מסר הצבא הטורקי כי הרג 230 מורדים, בעוד 24 חיילים טורקים מצאו את מותם מאז תחילת הלחימה. מורדי ה-PKK טוענים כי הרגו 81 חיילים. שני הדיווחים לא קיבלו אישור רשמי.

ארצות הברית הביעה אף היא את התנגדותה לפלישה הטורקית לעירק. שר ההגנה רוברט גייטס, שצפוי להגיע לאנקרה, אמר כי על הפעילות הטורקית בעירק להיות קצרה ומדויקת. לדבריו, על הצבא הטורקי לסגת לאורך הגבול. "הם (הטורקים) אינם יכולים לפתור את בעיית הטרוריסטים באמצעים צבאיים בלבד ועל טורקיה להתחיל ולחשוב על דרך שאינה צבאית לפתירת הבעיה", אמר גייטס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully