וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדת לפרס נובל לשלום - שפת האספרנטו

27.2.2008 / 18:31

197 מועמדים לפרס נובל לשלום ל-2008 - המספר השני בגובהו בהיסטוריה. בין המועמדים: השפה "אספרנטו"

המתנגד למשטר בקובה אוזוולדו פאיה ונשיא פינלנד לשעבר מרטי אטיסאארי, שחיבר טיוטת תוכנית עבור עצמאות תחת פיקוח לקוסובו, יחד עם שפת האספרנטו, הם בין 197 המועמדים לפרס נובל לשלום לשנת 2008. זהות חתן או חתני הפרס, בסך 10 מיליון קרונות שבדיות (1.62 מיליון דולר), תוודע רק בעשירי באוקטובר, ועד אז ייאלצו כמיליון דוברי האספרנטו בעולם להתאזר בסבלנות.

"בין סך כל המועמדים, 164 הם בני אדם בודדים ו-33 הם ארגונים", אמר גייר לנדסטד, ראש המכון הנורווגי לפרס נובל. "זהו המספר השני בגובהו של מועמדים לפרס נובל לשלום – המספר הגבוה ביותר היה ב-2005, שנה בה נרשמו 199 מועמדים", הוסיף.

מבין המועמדים הנוספים לפרס נובל לשלום, שזהותם אושרה לפרסום, נמנים גם נשיא אלג'יר עבד אל-עזיז בוטפליקה, ששיקם את המדינה אחרי המהפכה האיסלמית בשנות ה-90, קאנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קול, עבור תפקידו בסיום המלחמה הקרה, ומושל ניו מקסיקו ביל ריצ'רדסון, שגריר ארצות הברית לשעבר באו"ם.

שפת האספרנטו הומצאה ב-1887 על ידי הרופא הבלשן החובב היהודי אליעזר לודוויג זמנהוף. מטרתו של זמנהוף היתה ליצור שפה קלה ללימוד שתשמש כשפת עזר בינלאומית, שפה שנייה לכל אחד בעולם, לצד שפת האם. כיום, כמיליון בני אדם משתמשים באספרנטו כדי לתקשר עם אנשים מכל העולם. השפה נקראה על פי שם-העט של ממציאה, דוקטורו אספרנטו, ופירושו "הרופא מקווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully