וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הממשלה אשמה במות הסטודנט בספיר"

פנחס וולף וספי קרופסקי

27.2.2008 / 20:16

ח"כים מהימין קראו לממשלה לצאת לפעולה קרקעית בעזה, בעקבות מטח הקסאמים על הנגב. בילין: "יש להרחיב את המו"מ עם חמאס"

מערכת וואלה!

"הירי של החמאס נגד אזרחים ישראלים מתוך שטחים המיושבים באזרחים פלסטינים, הינו פשע מלחמה הפוגע בפלסטינים ובישראלים כאחד". כך נמסר היום מלשכת שרת החוץ ציפי לבני בתגובה לירי רקטות הקסאם הכבד היום (רביעי) לעבר הנגב. "מכללת ספיר שבה נהרג היום הסטודנט רוני יחיא מפגיעת קסאם ובית החולים באשקלון הם המטרות אליהן מכוון ארגון חמאס את הרקטות שלו. הטרור החמאסי אינו מסכן רק את חייהם של אזרחים ישראלים ופלסטינים, אלא גם את השלום והיציבות באזור כולו. ישראל תמשיך להגן על עצמה מפני התקפות הטרור מרצועת עזה". כמו כן, לבני שוחחה עם נשיא מכללת ספיר, זאב צחור וקיבלה פרטים על ההרוג ועל ההיערכות הביטחונית במכללה.

חברי כנסת ממפלגות הימין מיהרו הערב להגיב על מטח רקטות הקסאם. הח"כים האשימו את הממשלה במתקפה וקראו לצאת למתקפה קרקעית ברצועת עזה. במקביל, פירסם האיחוד האירופי הודעת גינוי על ירי הקסאמים ושלח תנחומים למשפחת ההרוג.

"ההרוג במכללת ספיר הוא תוצאה ישירה של ההססנות של המשלה לערוך חומת מגן 2 בעזה", אמר ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל). "לא נוכל להתחמק יותר מלחזור לשליטה מוחלטת ברצועת עזה והקמה מחודשת של ההתיישבות היהודית במקום".

ח"כ צבי הנדל מסיעתו, אמר כי הוא "מציע לשרי הממשלה להפסיק להתלהם בדיבורים גבוהים ומיותרים ולהורות לצה"ל סוף סוף להיכנס לפעולה צבאית לכיבוש עזה, וכך להשיב את השפיות והשקט לתושבי הדרום".

ח"כ גדעון סער (ליכוד) אמר, כי "בזמן שהממשלה משקיעה את כל מרצה במשא ומתן וירטואלי עם פרטנר חסר כל יכולת ביצוע בשטח, היא נכשלת בקיום מחוייבותה למתן ביטחון לאזרחי ישראל, היושבים בעוטף עזה ונתונים תחת מתקפת טילים שמחריפה מיום ליום".

מנגד, קרא יו"ר מרצ יוסי בילין "להרחיב מיד את המשא ומתן עם חמאס ולכלול בו לא רק את שחרור גלעד שליט אלא גם הפסקת אש ממושכת בין ישראל לחמאס. הדבר אפשרי ומעשי ורק אוזלת יד מונעת זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully