וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: ארה"ב לא מוכנה לנשיאה

טלי גולדשטין

27.2.2008 / 16:41

לפי סקר חדש, שליש מהמצביעים סבורים כי עדיין לא הגיע הזמן לנשיאה בבית הלבן. המאבק האמיתי מתנהל למעשה בין אובמה למקיין

ברק אובמה ממשיך לבסס את יתרונו על הילרי קלינטון במרוץ למועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, כך עולה מסקר חדש של סוכנות החדשות "בלומברג" והעיתון "לוס אנג'לס טיימס". מתוצאות הסקר, שפורסמו היום (רביעי) עולה כי המאבק האמיתי מתנהל, למעשה, בין אובמה לבין המועמד הרפובליקני ג'ון מקיין, הנהנה מיתרון בנושאי ביטחון לאומי.

לפי הסקר, 48% מהבוחרים הדמוקרטים יצביעו לאובמה בעוד 42% יצביעו לקלינטון. בבחירות הכלליות לנשיאות, מוביל מקיין ב-2% על אובמה. מקיין מוביל על אובמה במרבית הנושאים העומדים על סדר היום. בנוסף לנושא ביטוח הבריאות, בו זוכה אובמה ליתרון על מקיין, מרבית נשאלים ציינו כי אובמה יביא שינוי גדול יותר לוושינגטון. "אובמה עקף באופן משמעותי את קלינטון, אך כמועמד הדמוקרטי בבחירות הכלליות, צפויה לו דרך קשה מול מקיין", אמרה סוזאן פינקוס, מנהלת סקרים ב"לוס אנג'לס טיימס". "מקיין נתפס כבעל הניסיון המתאים וכאדם שאנשים מאמינים כי יהיה מנהיג חזק יותר", הוסיפה.

עוד עולה מהסקר כי יתרונה של קלינטון על אובמה הצטמצם בקרב כל האוכלוסיות בהן רשמה בעבר הסנטורית תמיכה ניכרת, לרבות נשים ובעלי הכנסה והשכלה נמוכה. בקרב המצביעים הגברים, אובמה ממשיך לרשום לזכותו תמיכה יציבה, 52% מול 40% לקלינטון.

בתור מועמדת המפלגה הדמוקרטית, דרכה של קלינטון תהיה קשה יותר מאחר ו-33% ממשתתפי הסקר אמרו כי ארצות הברית אינה מוכנה עדיין לנשיאה. זאת לעומת 20% בלבד שאמרו כי המדינה אינה מוכנה לנשיא אפרו אמריקאי. במחנה הרפובליקני, מעל ל-50% ממשתתפי הסקר הרפובליקנים אמרו כי הם מרוצים ממקיין כמועמד שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully