וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרג מבוקש בשכם ועצר 4 נוספים

יהושע בריינר

27.2.2008 / 15:07

לטענת כוחות הביטחון, החמישה היו עצורים בכלא בשכם מאז נובמבר, אך בפועל נעו בחופשיות ברחבי העיר ופעלו לביצוע פיגוע

מערכת וואלה!

(צילום: דובר צה"ל, עריכת וידאו: נועם ורטהיים)

בכיר בגדודי חללי אל אקצה בשכם נהרג היום (רביעי) במהלך ניסיון כוחות הביטחון לעצרו. ארבעה מבוקשים בכירים נוספים נעצרו. כך התירו היום כוחות הביטחון לפרסם. לטענת צה"ל, מג"ב והשב"כ, חמשת המבוקשים היו מעורבים בתכנון פיגוע. הם הוחזקו במעצר תחת חסות מנגנוני הרשות הפלסטינית, אך בפועל נעו בחופשיות ברחבי העיר שכם, והמשיכו לפעול למימוש הפיגוע המתוכנן.

חמשת המבוקשים נעצרו בנובמבר האחרון על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיני בשכם. גורמים במערכת הביטחון טוענים, כי הם הוחזקו בתנאים שאפשרו להם להמשיך בפעילות טרור, כשעצם מעצרם מהווה כלי הגנה מפני מעצר על ידי צה"ל. בסוף השבוע האחרון ברחו החמישה יחד עם מבוקשים נוספים מכלא ג'ניד בשכם, ועל פי החשד, אף קיבלו סיוע מתוך הכלא. יתרה מזו, הבריחה בוצעה במקביל ליציאות שגרתיות של הכלואים במקום, אשר בדרך כלל חוזרים בלילה לבית הסוהר על מנת ללון במקום. לדברי גורמים בשב"כ, מאז הבריחה אף נהגו חלק מהמבוקשים ללון בבתיהם של אנשי מנגנוני הביטחון.

המבוקש שנהרג הוא איברהים מסימי, בן 22, פעיל תנזים בכיר שעל פי החשד, היה מעורב בגיוס מתאבדים, ובאירועי ירי והנחת מטענים נגד כוחות צה"ל. אחיו ואאל נעצר אף הוא במהלך המבצע. עצור נוסף הוא עלי מסאעד בן 19, שאף נכלל בהסכם המבוקשים (הסכם בו מתחייב המבוקש לחדול מפעילות טרור בתמורה למחיקתו מרשימת המבוקשים של ישראל- י.ב.), אך נראה כי שב לעסוק בטרור.

על פי החשד, תיכננו הארבעה פיגוע נקמה בישראל בסיוע הכוונה של פעילי פתח מרצועת עזה, כנקמה על מותו של אחמד סנאכרה, בכיר בגדודי חללי אל אקצה, שנהרג לפני כחודש במהלך מעצר של יחידת דובדבן במחנה הפליטים בלטה בשכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully