וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דן" תפסיק את פעילות האוטובוסים בשבת

פנחס וולף

27.2.2008 / 13:50

מתחילת החודש הבא לא יפעלו קווי האוטובוס של "דן" לפני יציאת השבת. ח"כ רן כהן: "מדובר במחטף, זו גזירה עבור הנוסעים"

חברת "דן" תפסיק החל מסוף השבוע הקרוב את תנועת האוטובוסים בשבתות בשעות אחר הצהרים - כך עולה ממודעות שהודבקו בימים האחרונים על תחנות האוטובוסים ומהודעה שפורסמה היום (רביעי) באתר החברה. משמעות הדבר שפעולת הקווים של החברה בשבתות תתחיל רק עם צאת השבת. עד היום, מספר קווים של החברה חידשו את פעולתם בשבת בשעות אחר הצהרים, טרם יציאת השבת.

ח"כן רן כהן ממרצ פנה הבוקר לשר התחבורה, שאול מופז, בדרישה לפעול מייד לביטול ההחלטה. לדבריו, מדובר ב"מחטף שנעשה בהחבא, ואשר מהווה גזירה קשה עבור ציבור משתמשי התחבורה הציבורית". כהן כותב כי "כידוע לכל, תחבורה ציבורית נוסעת עד כניסת השבת ובמוצאי שבת מכוח ה"סטטוס קוו" שנקבע בימיה הראשונים של המדינה ע"י בן-גוריון".

כהן טוען עוד כי "עבור הציבור החילוני, המהווה רוב בישראל, צאת השבת הוא מונח הלכתי שרירותי שאין לו משמעות אמיתית. ציבור זה מעוניין להמשיך ולהנות מתחבורה ציבורית מוקדם ככל האפשר, עובדה שיש לה, כאמור, גם משמעויות חברתיות וסביבתיות".

ח"כ ניסן סלומינסקי (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר בתגובה כי "על פי הסטטוס קוו אסור היה לחברת דן לנסוע בשבת. ועד כה, אוטובוסים של דן שנסעו בשבת נהגו בניגוד לחוק. לכן אני שמח שחברת דן החליטה לחזור לעצמה". סלומינסקי הגיב גם לדברי חברי הכנסת של מרצ ואמר כי "יש גבול למה שהם יכולים להרשות לעצמם בעת מסע בחירות. לא יכול שבגלל ההתמודדות ביניהם על ראשות המפלגה הם ישתלחו במי שפועל כפי שהוא צריך לפעול לשמירת הסטטוס קוו לשמירת השבת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully