וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה אלימה במיוחד כשמדובר בערבים"

פנחס וולף

27.2.2008 / 11:37

ח"כ זחאלקה אמר את הדברים בדיון בממצאי דו"ח המשטרה על ארועי פקיעין. המפכ"ל, דודי כהן: "המשטרה תבצע מעצרים בכל מקום"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ועדת הפנים של הכנסת החליטה היום (רביעי) להעמיק את חקירתה בנושא ארועי פקיעין ותזמן לוועדה גם את המשפחות היהודיות והדרוזיות, לאחר שהתברר כי המשפחות היהודיות לא שבו עד היום לכפר.

בעת דיון בממצאי דו"ח צוות הבדיקה של המשטרה על אירועי פקיעין אמר ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) כי "המשטרה אלימה במיוחד כשמדובר במחאה של ערבים. היחס אלינו הוא לא כאל אזרחים. הבעיה איננה כשלים טכניים, יש כאן בעיה יסודית ששורשה בתרבות אלימה בתוך המשטרה והפנמה של יחס גזעני, משטרה יורה על אזרחים והמדינה לא מזדעזעת". בתגובה תקפו חברי הכנסת אסתרינה טרטמן (ישראל ביתנו), יורם מרציאנו (העבודה), יוחנן פלסנר (קדימה) וח"כ משה כחלון (ליכוד) את זחאלקה.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן אמר בישיבה כי "צריך לזכור שהיתה סדרה של אירועים באותו יום ושלושה ימים לפני כן כוח משטרה שנכנס לכפר הותקף על ידי תושבי המקום וציוד נגנב מרכבו". המפכ"ל הכריז כי המשטרה תיכנס לבצע מעצרים בכל מקום והיא לא תפנה לאנשי ציבור לבקשת רשות. לדבריו, "בשום מקום לא יעצרו את המשטרה מלבצע את תפקידה ולא יידו אבנים על שוטרים". לגבי הטענה ששוטרים נכנסו לבית תפילה דרוזי הודה כהן שהיתה זו טעות שנבעה מכך שהמקום לא היה מסומן.

כהן ציין כי באותו יום נכנסו לפקיעין "כוח סביר" שמנה 124 שוטרים לבצע 17 מעצרים על רקע פלילי, ובשעה שהכוח היה במקום קיבל מידע על רעולי פנים בכפר והחליט לעצרם. לטענת כהן, לעימות בנושא האנטנה הסלולרית קדם עימות בין התושבים הדרוזים והיהודים. כהן נתן גיבוי מלא לשוטרים ולמפקדים. "אני יודע לומר איפה טעינו ומצפה שגם תושבי פקיעין יגידו איפה הם טעו", סיכם כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully