וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון תקפה, אובמה פרגן לישראל

27.2.2008 / 7:17

שני המתמודדים לנשיאות ערכו הלילה את העימות ה-20 ביניהם, שבוע לפני הפריימריז בשורת מדינות מפתח, שעשויות להכריע את המרוץ

הילרי קלינטון וברק אובמה, המתמודדים על מועמדות לנשיאות ארה"ב מטעם המפלגה הדמוקרטית, ערכו הלילה (רביעי) עימות ביניהם באוניברסיטת קליבלנד, שבוע לפני הפריימריז בשורת מדינות מפתח, שעשויות להכריע את המרוץ ביניהם. היה זה העימות ה-20 בין השניים עד כה.

השניים דנו בעיקר בנושאי כלכלה, בריאות והמלחמה בעירק. שני המתמודדים האשימו זה את זה בניהול קמפיין שלילי. קלינטון אמרה כי הקמפיין של אובמה היה מלא בטעויות לאחרונה, בנוגע להצעותיה בנושאי ביטוח הבריאות. "זה כמעט כאילו חברות ביטוח הבריאות והרפובליקנים כתבו אותו", אמרה בציניות. כשהגיע תורו של אובמה לדבר, הוא האשים את קלינטון בכך שהקמפיין שלה מתמקד בעיקר במתקפות נגדו. "לא התלוננו על כך, כי הבנו שזה האופי של קמפיינים מסוג זה".

הטון בעימות היה מנומס אם כי ממוקד, במיוחד ככל שהדיון בן 90 הדקות התקדם, והזכיר למתמודדים את העובדה כי אובמה ניצח 11 פריימריז ברציפות וקלינטון זקוקה נואשות לקאמבק.

אובמה לא שכח לפרגן לישראל, וציין שיש לו תמיכה מהקהילה היהודית בשיקגו ומרחבי המדינה. לדבריו, הסיבה לכך היא היותו חסיד נאמן של מדינת ישראל. "אני חושב שזו אחת מבנות הברית החשובות באזור".

קלינטון אמרה בעימות כי למיטב ידיעתה, למתכנני הקמפיין שלה אין שום חלק בפרסום התמונות בהם נראה אובמה לבוש בבגדים איסלמים מסורתיים מהתקופה בה ביקר בקניה, תצלום שעורר זעם רב בקרב מחנה אובמה. "אני מאמין לה שלא היה לה חלק בכך", אמר אובמה.

בנוגע למלחמה בעירק, שני המתמודדים התנערו ממדיניותו של הנשיא ג'ורג' בוש בנושא, ואז החלו להתווכח ביניהם מי התנגד יותר ליציאה למלחמה. קלינטון הזכירה כי אובמה הצביע בשני אופנים סותרים בנוגע למלחמה, מאז נבחר לסנאט בשנת 2005. קלינטון נשאלה האם היתה חוזרת בה מהצבעתה בשנת 2002, בה אישרה את היצאה למלחמה, וענתה: "בהחלט, אמרתי כך פעמים רבות בעבר".

אובמה ניצל את ההזדמנות כדי להוכיח שהוא ראוי לעמוד בראש הכוחות המזויינים. "קלינטון טוענת שהיא תמיד מוכנה, אבל העובדה היא שהיא נכנעה לבוש ברגע קריטי". קלינטון רשמה רגע מביך בעימות, כשהתקשתה להגות את שמו של סגן ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדוודב, יורשו הוודאי של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כשהתייאשה אמרה: "מה שזה לא יהיה".

אובמה ניסה להתנער מהתמיכה לה הוא זוכה מהמטיף האיסלמי השנוי במחלוקת לואיס פרחאן, שהשמיע בעבר אמירות אנטישמיות. אובמה אמר כי הוא לא ביקש את תמיכתו וכי הוא מתנער מההערות שהשמיע פרחאן. קלינטון מצדה הכחישה האשמות כי בעת שהתמודדה לסנאט בשנת 2000, היא נתמכה על ידי קבוצה בעלת דעות אנטישמיות . "אני דוחה את ההאשמות. זה משהו שלא הייתי מרגישה בנוח איתו". היא הדגישה כי התנגדותה לנושא היא הרבה יותר משמעותית מההתנערות של אובמה, שהשיב כי "אני שמח לנצל את ההזדמנות ולהודיע שאני מתנגד ומתנער". הקהל השיב במחיאות כפיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully