וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל: "נפעל בעזה אם לא ייעצרו ההברחות"

27.2.2008 / 0:10

שגריר ישראל בוושינגטון אמר כי מצרים חייבת לאטום את הגבול עם עזה. במקביל, מצרים הכפילה את מספר השוטרים בגבול עם עזה

שגריר ישראל בארצות הברית, סלי מרידור, הזהיר הלילה (רביעי)כי ישראל תחריף את פעולותיה בעזה, אם מצרים לא תפעל מיד כדי למנוע הברחת נשק לרצועה. בתדריך לכתבים בוושינגטון הוסיף מרידור כי "הדרך ההגיונית ביותר להתמודד עם המצב היא שהמצרים יאטמו את הגבול".

לדבריו, "אנו מקווים שהמצרים אכן ימנעו מגורמי הטרור לעבור את הגבול, אך אם זה לא יקרה ישראל תצטרך לפעול". מרידור אמר כי חמאס ניצל את העובדה כי הגבול עם מצרים פרוץ והבריח לרצועה סכומי כסף גדולים, חומרי חבלה, טילי נ"ט ורקטות ארוכות טווח. מרידור סירב לציין באילו פעולות עשויה לנקוט ישראל אם המצרים לא יאטמו את הגבול, והסתפק באומרו כי "האנשים המתאימים חושבים על דרכי פעולה".

קודם לכן אמר גורם ביטחוני כי מצרים הכפילה את מספר השוטרים שהיא מציבה לאורך הגבול עם רצועת עזה. לדבריו, המספר הנוכחי של החיילים המצרים בגבול הרצועה נאמד בכ-1,500. עם זאת, הגורם הוסיף כי ישראל לא התנגדה לתגבור הכוחות. "אנחנו לא רואים במספר הנוכחי של הכוחות המצרים איום", ציין.

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס למצב בגבול מצרים. בסיור שערך אתמול באזור אמר ברק כי קיים צורך לסגור באופן מיידי שני קטעים לאורך הגבול. מבארותיים עד ניצנה יש להקים גדר באורך של כ-70 קילומטר, ובקטע נוסף בקרבת אילת שבו יש להקים גדר באורך 15 קילומטר.

ברק הוסיף כי "ישנם ניסיונות חוזרים להיכנס עם אמצעי חבלה, עם חגורות נפץ ועם מטענים בצירי ההברחה פה. מדובר ב-250 קילומטר של גבול וימשיכו להיות נסיונות כאלה, ואנו נמשיך להיאבק בהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully