וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות שערים

שמואל שוסטר

26.2.2008 / 23:36

מדד נאסד"ק עלה ב-0.7% לרמה של 2,344 נקודות, ומדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.9% לרמה של 12,684 נקודות

ירידות השערים שאפיינו את המסחר בוול סטריט בתחילתו, התחלפו בעליות, בעקבות תחזית חיובית שפירסמה יבמ, שהראתה כי ישנן עדיין חברות עם גב כלכלי רחב, שלא נפגעו ממשבר האשראי.

מדד נאסד"ק עלה ב-0.7%, לרמה של 2,344 נקודות; מדד דאו ג'ונס התחזק ב-0.9%, לרמה של 12,684 נקודות; ומדד S&P 500 הוסיף 0.7%, לרמה של 1,381 נקודות.

בשוק הסולידי, עלו מחיריהן של איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן ירדה ב-0.042% לרמה של 3.86%.

כשעה לפני פתיחת המסחר התפרסם מדד המחירים ליצרן, שהראה עליות של כ-1% - עלייה חדה מהערכות האנליסטים, שצפו התחזקות של כ-0.3% בלבד.

עם זאת, לא כל נתוני המקרו שפורסמו היום היו שליליים. נתוני המכירות של רשתות החנויות בארה"ב, שפורסמו הבוקר, הראו עלייה של 0.5% במכירות השבוע - עלייה שיוחסה ברובה לגידול ברכישות במהלך יום הנשיאים, שנחגג במהלך השבוע שעבר.

עלייה חדה נרשמה במחירי הסחורות: אמש עלה מחיר החיטה בשיעור החד ביותר זה חמש שנים, וזינק לראשונה מעל רף 12 הדולרים לבושל, על רקע הערכות כי ההיצע בשוק לא יצליחו לספק את הביקוש הגובר.

משרד החקלאות האמריקאי העריך כי תפוקת החיטה העולמית תיפול השנה ככל הנראה לשפל של 30 שנה על רקע תנאי מזג אוויר קשים באירופה, בקנדה ובאוסטרליה - שהובילו לפגיעה ביבולים ולעלייה במחירי הלחם, העוגות, הפסטה ומוצרי מזון אחרים.

גוגל נפלה ב-4.6%

מניית גוגל נפלה בעקבות דו"ח שהוציא קומסקור (ComScore), לפיו מספר ההקלקות על פרסומות בכ-7% לעומת שנה שעברה. עם החברות הנוספות שאוזכרו בדו"ח ניתן למנות את דל ואת HP.

בין החברות שסובלות מהירידות במגזר הטכנולוגיה, בלטה מניית יצרנית שבבי הזיכרון סנדיסק (סימול SNDK), שנפלה בכ-5.4% בעקבות סיקור שלילי שקיבלה מאנליסט בבית ההשקעות אופנהיימר.

מניית ענקית המחשוב IBM זינקה לאחר שהחברה פירסמה תחזית חיובית לשנה הקרובה. כמו כן, הודיעה החברה על כוונתה לבצע רכישה חוזרת של מניותיה, בהיקף של 15 מיליארד דולר. יבמ היא אחת מ-30 החברות המרכיבות את מדד דאו ג'ונס.

אנליסטים מבנק ההשקעות גולדמן סאקס העריכו אמש כי ענקית השירותים הפיננסים סיטי (סימול C) צפויה לרשום ברבעון הנוכחי מחיקות נוספות בסך 12 מיליארד דולר, בגין הפסדים מהשקעות בני"ע הקשורים לשוק המשכנתאות וההלוואות ממונפות. במקביל, הוריד גולדמן סאקס את תחזית הרווח השנתית לסיטי מ-2.75 דולרים למניה ל-2.5 דולרים למניה.

רשת בתי הקפה האמריקאית סטארבקס (סימול SBUX) סגרה היום 7,100 מסניפיה בארה"ב למשך שלוש שעות, במטרה לאמן מחדש את העובדים ואת המנהלים בחנויות. מנכ"ל סטארבקס, הווארד שולץ, הורה על המהלך יוצא הדופן במסגרת מאמציו לשפר את איכות הקפה והשירות בסטארבקס, על רקע ירידה במכירות הרשת. המשקיעים הגיבו למהלך באופן חיובי ומניית החברה זינקה ב-3% בסיום המסחר.

מניית טבע נסחרה במחיר שיא

דלק US נסחרה על רקע פרסום דו"חותיה. התייקרות הנפט הגולמי בעולם, שלא תורגמה במלואה לעלייה במחירי הדלקים בארה"ב, גררה את החברה להפסד נקי של 12.1 מיליון דולר (23 סנט למניה) ברבעון הרביעי של 2007. זאת, בהשוואה לרווח נקי של 11.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2006.

עם זאת, על ההפסדים במגזר הזיקוק חיפתה באופן חלקי תוספת של 34% ברווחי תחנות הדלק וחנויות הנוחות, וכן החזרי מס של 20.3 מיליון דולר.

מניית וולטייר המשיכה במגמה החיובית לאחר שזינקה אמש בכ-6% בעקבות חתימתה על עסקה לאספקת 16 מתגים מתקדמים, כחלק ממערך להקמת מחשב-על בעבור פאסיפיק נורת'ווסט נשיונל לבורטרי (PNNL). המתגים אותם תספק וולטייר יחברו בין מספר שרתי HP, שיהוו את אחד ממחשבי העל החזקים בעולם. העסקה מוערכת במיליוני דולרים בודדים.

מניית טבע התחזקה היום ונסגרה במחיר של 49.65 דולר - מחיר השיא אותו קבעה ב-9 בינואר השנה.

עם המניות הישראליות שנהנות מהמגמה החיובית בוול סטריט ניתן למנות מניית וריפון, את מניית יצרנית תוכנות האבטחה צ’ק פוינט את מניית יצרנית ציוד התקשורת אורכית ואת מניית יצרנית ציוד הבדיקה ללוחות מודפסים ולמסכים שטוחים, אורבוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully