וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 פלסטינים נהרגו, איש לא יועמד לדין

יהושע בריינר

26.2.2008 / 18:37

הפרקליט הצבאי הראשי החליט שלא להעמיד לדין את איש מהמעורבים בירי צה"ל לעבר בית חנון ב-2006 בו נהרגו 21 פלסטינים

הפרקליט הצבאי הראשי, תת אלוף אביחי מנדלבליט, החליט הערב (שלישי) שלא לנקוט בהליכים משמעתיים נגד איש מהמעורבים באירוע הירי לעבר בית חנון ב- 2006, בו נהרגו 21 פלסטינים.

האירוע המדובר ארע בנובמבר 2006. צה"ל ירה פגזים לעבר מרחבי שיגור קסאמים בצפון רצועת עזה, בתגובה לירי קסאמים לעבר שדרות. מספר פגזים פגעו בבית שהיה מאוכלס וגרמו למותם של 21 פלסטינים, מהם 13 בני משפחה אחת. בעקבות האירוע, הקים הרמטכ"ל דאז דן חלוץ ועדת חקירה בראשות האלוף מאיר כליפי. היום כאמור התקבלה החלטת הפצ"ר שלא לנקוט בהליכים משפטיים או משמעתיים נגד המעורבים בפרשה.

בהחלטתו כותב מנדלבליט כי "התחקיר הראה באופן ברור שהפגיעה בתושבים לא היתה מכוונת ונבעה מאופן ישיר מתקלה חמורה ונדירה במערכת בקרת הירי הארטילרי. טעות זו הביאה לנתוני טיווח שגויים, שבעטיים כוון הירי שלא ביודעין לנקודה שונה מהמתוכנן".

בנוסף כתב הפצ"ר כי ההחלטה לבצע ירי ארטילרי לעבר מרחבי השיגור התקבלה לאור "מידע מודיעיני אמין ומבוסס שהצביע על כוונת גורמי טרור פלסטינים לבצע ירי לעבר ישראל". יצוין כי בעקבות האירוע, הפסיקו בצה"ל את השימוש בירי ארטילרי לעבר מרחבי שיגור קסאמים ברצועת עזה.

ארגון "בצלם" מסר בתגובה, כי "החלטת הפצ"ר אינה יכולה לשמש תירוץ לישראל להתנער מאחריותה למותם של 21 האזרחים הפלסטינים". לדברי הארגון, "לכל הפחות, על המדינה לפצות עתה את קרובי הקרבנות, ולנקוט לאלתר בצעדים הנדרשים כדי למנוע הישנות של מקרי הרג המוני של אזרחים". בארגון מטילים גם ספק האם התחקיר שערך צה"ל עמד בקריטריונים הדרושים על פי החוק, כלומר חקירה עצמאית, אפקטיבית, פתוחה לביקורת ובתוך זמן סביר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully