וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חמאס יכול להשתלט על הגדה בתוך ימים"

ספי קרופסקי

26.2.2008 / 16:36

הנשיא פרס סייר בפיקוד מרכז, ושמע מהאלוף שמני כי חמאס מנסה להעמיק אחיזה בגדה. "הרשות לא מסכלת פעולות טרור בשטחה"

"לולא נוכחותו המאסיבית של צה"ל בשטחי יהודה ושומרון, היה החמאס משתלט על כל מוסדות וארגוני הרשות הפלסטינית בתוך ימים בודדים" - כך אמר היום אלוף פיקוד מרכז גדי שמני לנשיא המדינה שמעון פרס, שסייר עמו בפיקוד. לדברי שמני, חמאס נמצא במאמץ מתמשך להעמקת אחיזתו באוכלוסיית האזור "והוא נמצא ומורגש היטב בבתי החולים, הגנים, בתי הספר, אוניברסיטאות ומסגדים".

האלוף הוסיף כי הרשות הפלסטינית מתאמצת מאוד בשמירה על מה שנקרא "הסדר הציבורי" אך לא מטפלת באופן מהותי בסיכול פעולות טרור משטחה. מצד שני, לדבריו, "לראשונה זה עשור הצליחו צה"ל, גורמי המודיעין והמשטרה למנוע כמעט לחלוטין פיגועים והרג בעורף".

לאחר צפייה בסרטים המתעדים פעילות מבצעית של דובדבן נפגש הנשיא פרס עם לוחמי דובדבן ודוכיפת והודה להם על פעילותם. "אתם מהווים את חומת המגן המבצעית כנגד המתאבדים המבקשים לפוצץ עצמם במרכזי הערים בישראל, אזרחי ישראל חבים לכם תודה עמוקה", אמר פרס.

לאחר מכן סקר פרס תערוכת אמצעי לחימה שנתפסו על ידי צה"ל, ומפקד אוגדת איו"ש נועם תיבון הסביר כי מחבלים משתמשים פעמים רבות במוצרי צריכה ביתיים, כגון דיאודורנט ובדים פשוטים להכנת מטענים וחגורות נפץ. בתערוכה הוצגה גם רקטת דמוית קסאם שנתפסה בשטח הגדה, ותיבון הדגיש כי קיים ניסיון תמידי של מחבלים באיו"ש לייצר קסאמים, אך פעילות צה"ל מנעה זאת עד כה.

הנשיא ביקש לעמוד מקרוב אחר ההתפתחויות הכלכליות באיו"ש וציין כי הכרחי לקדם את פארקי התעשייה המשותפים לישראל, לירדן ולפלסטינים במסגרת עמק השלום וכי "חייבים לתת לתושבים ברחוב לחוש בפירות השלום ולחזק בכך את התמיכה בתהליך ובאגף המתון ברשות הפלסטינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully