וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייטולה חמינאי: "ניצחון לגרעין האירני"

26.2.2008 / 15:18

האייטולה עלי חמייני אמר כי יריבי אירן נכנעים אל מול כוח ההתמדה שלה וכי תוכנית הגרעין האירנית רשמה לזכותה ניצחון

האייטולה עלי חמינאי אמר היום (שלישי) כי אירן זכתה בניצחון בתוכנית הגרעין שלה. בנאומו הפומבי הראשון בנושא הגרעין מאז שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) את הדו"ח שלה בשבוע שעבר לגבי התקדמות תוכנית הגרעין האירנית, ושיבח חמינאי את דרך ההתייחסות של נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד לנושא.

חמינאי ציין כי אלו המתנגדים לתוכנית הגרעין האירנית נכנעים לאור הנחישות שמפגינה אירן. "אותם אנשים שאמרו בעבר כי יש לעצור את פעילות הגרעין של אירן, אומרים כעת כי הם מוכנים לקבל את ההתקדמות בתוכנית בתנאי שזו לא תמשיך לנצח", אמר חמייני. "דבר זה הושג בשל יכולת ההתמדה האירנית".

דברי חמינאי נאמרו בעקבות דברים דומים שאמר אחמדיניג'ד בתגובה לדו"ח סבא"א. לדבריו, הניסיון מוכיח כי כשאירן מתנגדת לדרישות המערב, יריבי אירן נכנעים. חמינאי כינה את תפקידו של הנשיא בהתקדמות תוכנית הגרעין "יוצא מהכלל".

סבא"א פירסמה ביום שישי דו"ח בו נקבע, כי אירן אמנם יישמה מדיניות שקופה יותר לגבי תוכניות הגרעין שלה, אך לא עשתה מספיק על מנת להפיג את החששות לגבי מטרות התוכנית הגרעינית. עוד צוין בדו"ח, כי אירן לא עמדה בלוח הזמנים שהוצב לה, במהלכו היה עליה להשיב לשאלות הסוכנות בנושא. כמו כן נאמר, כי טהרן אפשרה לפקחי האו"ם גישה למתקני הגרעין שלה, אך אישרה כי הממשל האירני בוחן טכנולוגיה להעשרת אורניום במהירות גבוהה, למרות אזהרות האו"ם.

מדינות המערב שוקלות כעת להטיל סבב שלישי של סנקציות על אירן כעונש על כך שזו אינה עוצרת את פיתוח הגרעין, שלפי הערכות ישמש לייצור פצצות אטום. טהרן מכחישה דברים אלו וטוענת כי מטרת פיתוח הגרעין שלה הוא לייצור חשמל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully