וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות פעילי אל קאעדה חדרו לעזה"

פנחס וולף

26.2.2008 / 13:34

לדברי ראש אמ"ן בדיון בוועדת חוץ וביטחון, יש ברצועה צבא סדיר שמתאמן באירן. על חיזבאללה אמר, כי הארגון ינסה לבצע פיגוע בתום תקופת האבל על מורנייה

ראש אמ"ן האלוף עמוס ידלין הגיע היום (שלישי) לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת על מנת לסקור את המצב מול אירן, חיזבאללה וחמאס ואמר, כי בעקבות קריסת הגדר ברפיח, חדרו הרבה אנשי אל קאעדה ונכנס נשק רב לעזה. לדבריו, יש ברצועה צבא סדיר, מסודר שמתאמן באירן ונשק זורם כל הזמן. הגדר שקרסה רק האיצה את המהלך.

לדברי ח"כ צבי הנדל (איחוד לאומי- מפד"ל), הסיפור בעזה מאוד דומה לשתיקה ההזויה של ישראל בהתעצמות החיזבאללה במהלך שש השנים שקדמו למלחמה. לטענתו, עכשיו זה קורה גם בעזה ובהיקפים גדולים ואף מגיע לממדים של בניית בונקרים, אימון בני אדם וחלוקה למפקדות. "חייבים להיכנס לחבל עזה לא בשביל להיות שם יומיים או חודשיים, כי אין שום פתרון אחר", הוסיף. לדבריו, ראש אמן אמר גם שחמאס ישתלט על יהודה ושומרון ימים ספורים לאחר שצה"ל ייסוג מהשטח.

על חיזבאללה אמר ידלין, כי בקרוב תסתיים תקופת האבל של הארגון על מותו בחיסול של עימאד מורנייה, וישראל נערכת לכך שהארגון ינסה לבצע פיגוע נגד ישראל.

ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפד"ל) אמר, כי בחיזבאללה מאוד מפוכחים עכשיו בעקבות מלחמת לבנון. בנוסף אמר, כי לא בטוח שאירן תרצה לבזבז תגובה של החיזבאללה על מות מורנייה ולכן הארגון שוקל לפגוע בישראל בכל זאת, מבלי שתפעל נגדו.

"הפעילות נגד אירן צריכה להיות נחרצת"

על הנושא האירני אמר ח"כ סילבן שלום (ליכוד) כי ישראל חייבת להיערך באופן מדיני נכון כדי שנוכל להביא לקבלת החלטה נכונה במועצת הביטחון של האו"ם. לדבריו, החלטה נכונה, היא כזו שתביא להטלת סנקציות חריפות על אירן. "ישראל צריכה להתכונן לכך שרוסיה וסין ינסו להטיל וטו על החרפת הסנקציות", אמר שלום. "צריך להבהיר שאירן מפתחת טילים ארוכי טווח שיכללו את כל בירות אירופה עד דרום רוסיה ולכן הפעילות נגד אירן צריכה להיות נחרצת", הוסיף.

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה) אמר בדיון, כי "אין ספק שאירן ממשיכה בתכנית הגרעין שלה. ניתן להניח שתוך זמן לא מאוד ארוך יהיו לה יכולות גרעיניות". לדברי איתם, אם אירן חששה ממתקפה אמריקאית, היא אינה חוששת כיום, זאת בעקבות דו"ח המודיעין האמריקאי שקבע כי טהרן הפסיקה להעשיר אורניום. לטענתו, "אירן חשה שהדלת פתוחה ומדובר בסכנה קיומית ממשית על ישראל". "אני חושב שחלון הזמנים של השנתיים הקרובות הן שנתיים קריטיות. בשנתיים האלו הם יעשו הכל כדי להעמיד עובדות בשטח", הוסיף איתם.

ח"כ רן כהן (מרצ) אמר: "לעניות דעתי האיום האירני ממשיך להיות האיום הקיומי הרציני ביותר עבור ישראל. גם אנחנו וגם הקהילה הבינלאומית חייבים לקחת את זה בתור איום חמור ביותר". לדבריו, כוונת אירן לפתח מערכת גרעין וחובה על העולם להטיל סנקציות נגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully