וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב בעזה הוא הפסד מכל בחינה"

יהושע בריינר

26.2.2008 / 12:17

ראש מנהלת התאום והקישור אמר בפגישה עם המועצה לשלום וביטחון, כי הוא לא סבור שהלחץ על הרצועה ימוטט את שלטון חמאס

בפגישה שהתקיימה היום (שלישי) בין חברי המועצה לשלום וביטחון לבין ראש מנהלת התאום והקישור אלוף משנה ניר פרס אמר פרס כי לדעתו, הסנקציות על עזה אינן עוזרות לשינוי השלטון חמאס. חברי המועצה הוסיפו, כי לדברי פרס, קריסת הרצועה מלכדת את העם הפלסטיני. המצב ברצועה משחק לידי חמאס וצריך לראות אם המשך הלחץ עוזר לנו. פרס הוסיף כי בכל מקרה המצב בעזה הוא הפסד לישראל בכל בחינה אפשרית, אך הדגיש עם זאת, כי נעשים כל המאמצים להקל על האוכלוסייה וכי דואגים להכניס לרצועה את כל האמצעים ההומניטריים הבסיסיים.

הנוכחים בישיבה סיפרו כי בתגובה לשאלה של חבר המועצה יואל מרשק, האם ישראל תוכל להביא להחלפת חמאס בשלטון? ענה פרס, כי הוא לא מאלה שחושבים שהלחץ על הרצועה יביא להחלפת השלטון. לדבריו, שלטון של חמאס שלא מכיר בישראל ומתעצם מבחינה צבאית, צריך להדליק לנו נורת אזהרה.

עוד אמר, כי לישראל אין ניסיון טוב ב"המלכת מלכים" וכי השינוי צריך לבוא דרך סיוע לאוכלוסייה המקומית. לדבריו, כפי שצוטטו מהנוכחים בפגישה, היום הפלסטינים מבינים שכשהצביעו לחמאס הם בחרו בחירה רעה, אך לדעתנו חמאס לא ייתן לעשות עוד סיבוב בחירות בעזה. פרס הוסיף, כי אנו צריכים לתקוע טריז בין חמאס לאוכלוסייה בכך שנסייע להם וניתן להם תחושה שמדינת ישראל פועלת נגד חמאס ולא נגד האוכלוסייה וזו מלאכה לא קלה. הוא ציין, כי ב-2007 עברו 7,200 חולים שנזקקו לטיפול ועוד מספר דומה של מלווים. לדבריו, זו עליה של כ-50% לעומת 2006.

יו"ר המועצה לשלום וביטחון אלוף במילואים דני רוטשילד אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי "דבריו של פרס מחזקים את עמדת המועצה כי כניסה מסיבית לעזה לא תביא לפתרון. מה שצריך לעשות זה לפגוע בראשי חמאס ובמקביל להמשיך ולבנות את תהליך השלום עם הרשות הפלסטינית ועם כל הגורמים המעונינים להגיע עמנו להסדר". חברי המועצה ערכו סיור בשדרות ובמכללת ספיר, לאות הזדהות עם תושבי האזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully