וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצוללת קורסק תוצא מחר מהמעמקים

7.10.2001 / 17:00

החילוץ המורכב ייעשה בעזרת 26 כבלים מפלדה שחוברו לצוללת; החרטום ניתק מהגוף ויחולץ במבצע נפרד; בצי הרוסי מקווים כי החילוץ ישפוך אור על הנסיבות שהביאו לטביעתה על 118 אנשיה

ההכנות לחילוץ הצוללת הטבועה "קורסק" כמעט ונשלמו והכוונה היא לנסות להוציאה כבר מחר מקרקעית ים בארנט. צוות החילוץ ההולנדי סיים את כל הבדיקות הדרושות והצליח לגרום לתזוזת הצוללת. לגוף הצוללת חוברו 26 כבלי פלדה ודוברת הענק שתמשוך אותה מוכנה - כך מסר דובר הצי הרוסי.

הקורסק אמורה להיגרר לאחר חילוצה, לעיר הנמל מורמאנסק, שם ינסו מומחים לזהות את סיבת ההתפוצצויות שגרמו לטביעתה. רוב הממצאים החשובים נמצאים בחרטום הצוללת שנותק ממנה בחודש שעבר, אך הכוונה היא לחלצו במבצע נפרד. מזג האוויר באזור הטביעה הוא מרכיב חשוב בביצוע החילוץ בהצלחה ובימים האחרונים שוררים בים בארנט תנאי אקלים נוחים.

הקורסק טבעה בנסיבות עלומות באוגוסט 2000 על כל 118 אנשי צוותה. הממשל ברוסיה סירב בזמנו להיעזר בחילוץ אנשי הצוות וכשהסכימה לבסוף לקבל סיוע, לא נותר כבר איש בחיים.

אחת הסיבות להאצת ניסיונות החילוץ של גוף הצוללת הוא החשש מנזק אקולוגי אדיר שיגרם מדליפה של שני הכורים הגרעיניים שהניעו אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully