וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עירק: הצבא האמריקאי עצר עיתונאי בכיר

26.2.2008 / 11:26

ארה"ב: "בידי חאפד אל בשרה מידע לגבי פעילות אירנית חתרנית בעירק". לפי הערכות, אירן מממנת ומחמשת קבוצות שיעיות חמושות

הצבא האמריקאי עצר היום (שלישי) עיתונאי בכיר באחת מתחנות הטלוויזיה הגדולות ביותר בעירק, על רקע חשדות כי יש בידיו מידע לגבי פעילות אירנית פושעת. הצבא האמריקאי מאשים את אירן במימון, חימוש ואימון קבוצות חמושות שיעיות התוקפות כוחות אמריקאים ועירקים, האשמה אותה מכחישה טהרן. הצבא הגביר באחרונה פעולות שמטרתן ללכוד או להרוג חברים בקבוצות אלו.

חאפד אל בשרה, עורך חדשות ומנהל מחלקת הפוליטיקה בתחנת הטלוייזיה "אל פוראט" נעצר בפשיטה בביתו בשבוע שעבר ביחד עם בנו, המואשם בהשתייכות לאחת הקבוצות הנתמכות על ידי אירן. הצבא האמריקאי אמר בתחילה כי בשרה הסתיר בביתו נשק בלתי חוקי.

לדברי דובר הצבא האמריקאי מייג'ור בראד לייטון, בשרה יעבור תשאול במהלך שלושת הימים הבאים על מנת לקבוע מהי מידת מעורבותו בנושא. "אם לא תמצא ראיה הקושרת אותו לפעילות פושעת, ישוחרר בשרה מהר ככל האפשר", הוסיף.

הצבא האמריקאי אמר בהצהרה אחרת כי בנו של בשרה חשוד בפעילות מודיעינית עבור "קבוצות מיוחדות", כינוי אחר לתאים בתמיכה אירנית, וכי היה מעורב בהתקפות על כוחות אמריקאים ועירקים. איגוד העיתונאים העירקי תבע את שחרורו של בשרה ומתח ביקורת על הפשיטה הבצאית, שכללה חיפוש באולפני "פוראט" במרכז בגדד.

תחנת הטלוויזיה "פוראט" נמצאת בבעלות המועצה האיסלמית העירקית העליונה, המפלגה השיעית הגדולה ביותר בממשלתו של נורי אל מליקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully