וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלטת בג"ץ הביאה לקריסת אמון הציבור"

ספי קרופסקי ופנחס וולף

26.2.2008 / 10:05

כך אמרה עו"ד כנרת בראשי, לאחר ההחלטה לאשר את עסקת הטיעון עם קצב. גלאון: בג"ץ העדיף את כבוד הנשיא על כבוד המתלוננות

נטע גרנות

(צילום: נטע גרנות. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

תגובות סוערות נשמעו היום (שלישי) לאחר החלטת בג"ץ לדחות את העתירות נגד עסקת הטעון עם הנשיא לשעבר משה קצב. עו"ד כנרת בראשי שייצגה את המתלוננת א' מבית הנשיא אמרה לאחר החלטת בג"ץ, כי "כל אזרח אחר היה נמצא מזמן מאחורי סורג ובריח". לטענתה, "האמון של הציבור קרס בהחלטת בית המשפט. אני כאזרחית במדינה חושבת שנעשה פה עוול נורא".

יו"ר התנועה לאיכות השלטון עו"ד אליעד שרגא אמר: "נשקול את הסיפור הזה לאור העובדה שפסק הדין נקבע ברוב של שניים מול שלושה בלבד. לדבריו, "דעתי על היועץ ידועה, הוא צריך להניח את המפתחות ולהתפטר. המחשבה שאדם שהיה נשיא ותקף לפחות עשר נשים ייצא בלי קלון זה דבר מקומם. אבל יש כנראה אנשים שעליונים מעל החוק".

חברת הכנסת זהבה גלאון אמרה, כי "זו סטירת לחי למתלוננות ומתן לגיטימציה להכפשתן והפקרתן. גם בית המשפט העדיף את כבודו של הנשיא על פני כבודן חירותן ושלומן של הנשים הנפגעות". לטענתה, "הדבר הוביל לכך שיותר נשים לא תתלוננה כנגד בעלי שררה בגלל שמסתבר שאין שוויון בפני החוק".

מקואליציית ארגוני הנשים נמסר בתגובה להחלטת בג"ץ, כי "אנחנו רוצות להביע זעזוע עמוק מהחלטת בית המשפט העליון. גם בתחזיות הכי שחורות שלנו לא העלנו על דעתנו שבית המשפט העליון יאשר את עסקת הטיעון בצורה כזו חד משמעית. היום הוכח כי במדינת ישראל אין דין ואין דיין. עבורנו, תם שלטון החוק".

"בג"ץ עצר לינץ' כנגד קצב"

עורך דינו של קצב אביגדור פלדמן אמר בצאתו מהדיון, כי זו היתה פרשה קשה שתכנס להיסטוריה הפוליטית והמשפטית של ישראל. לדבריו, "השופטת ביניש אמרה שזהו כתב אישום קל שבקלים, כך שהעונש של קצב סביר ומידתי". "אם יממש היועץ המשפטי את עסקת הטיעון, זה אומר שהוא מודה שהמעשה המיני המיוחס לנשיא אינו חמור", הוסיף.

המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן אמר, כי בית המשפט בדעת רוב קבע שאין להתערב בהחלטת היועץ המשפטי. נלמד גם את ההערות שנכללו בדעת המיעוט שהתנגד לעסקה. לדבריו, "היועץ לא פעל בדעת יחיד כל בכירי הפרקליטות חשבו אותו דבר".

ח"כ מיכאל איתן (ליכוד) אמר, כי "הבג"ץ עצר לינץ' ציבורי כנגד נאשם. לינץ' שניהלו גורמים בחברה הישראלית מתוך מניעים של רייטינג תקשורתי ופופולריות פוליטית". לדבריו, "זהו ניצחון לשיקול המקצועי של היועץ המשפטי, ובסופו של דבר גם של המתלוננות, שהצליחו להוכיח שבישראל ניתן למצות את הדין ולהרשיע גם מי שמכהן במשרה הציבורית העליונה במדינה".

ח"כ מנחם בן ששון יו"ר ועדת החוקה (קדימה) אמר: "אני מברך ושמח ששיקול דעתו של היועמ"ש קיבל את אישור בית המשפט העליון שעשה עבודה מקצועית. מנגד יש לי ביקורת רבה בעניין ריבוי עסקאות טיעון ועל התחושה הרוווחת של החמצת הצדק במשפט בצורה בלתי מאוזנת".

.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully